„A további fejlődéshez európai szinten kellett gondolkodni” – indokolta Balogh Levente azt, hogy cége, a Szentkirályi Ásványvíz Kft. beolvadt a Central European Mineral Water Holdingba (CEMW), amelynek meghatározó kisebbségi tulajdonosává vált, továbbá betölti a vállalat elnöki pozícióját is. Elmondta: ötmillió magyar él külföldön, akik Magyarország mellett ugyanúgy piacot jelentenek a cége számára. „Tudomásul kell venni, hogy Magyarország egy nagyon kicsi piac, így muszáj külföldre tekinteni” – tette hozzá.
A hazai piac korlátozottságát egy másik szempontból emelte ki Lakatos Péter, a Videoton vezérigazgatója. „Ha növekszik egy hazai cég, kérdéses, hogy itthon talál-e hozzá megfelelő szakembereket, hiány van ugyanis a minőségi munkaerőből” – mondta. Szerinte emellett kevés befektetési célpontként szóba jöhető vállalkozás van Magyarországon, amely képes a növekedésre. „Kérdés az is, hogy gyerekeinknek lesz-e majd kedvük itthon vállalkozni?” – tette hozzá.
„Nem szeretem azt a megkülönböztetést, hogy magyar vagy külföldi cég, ugyanis előbb-utóbb az adott hazai vállalkozás kinövi a magyar piacot, és elindul külföld felé” – kezdte hozzászólását Varga Zoltán, a különböző szektorokban (például média, vegyipar) érdekelt cégeket összefogó Centrál Csoport tulajdonos-vezérigazgatója. A Wizz Air-ben is részesedéssel rendelkező pénzügyi befektető kiemelte, hogy a légitársaság sikerében nagy szerepet játszott, hogy a céget kezdetektől fogva a nyitottság jellemezte, a dolgozók fele már az elejétől fogva külföldi, illetve az angol a munkanyelv. „Magyarország szerintem nem egy inspiráló hely, szeretek itt élni, azonban ha több időt töltök el külföldön, akár Varsóban is, úgy érzem, hogy ott inspiratívabb, szabadabb leszek. Ez a nyitottsággal van összefüggésben. Nem vagyunk elég nyitottak, ennek megváltoztatásához az oktatásba kell több pénzt fektetni” – mondta Varga Zoltán.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.