Újabb bérlői pályázatot készít elő a fővárosi önkormányzat a 4-es metró aluljáróiban lévő üzletekre. Tavaly mindössze 29,2 millió forint bérleti díjat számláztak, az idén 46,8 millió forint bevételre számítanak a megkötött szerződések alapján. Ezt szeretnék az újabb bérbe adással még tovább növelni - tájékoztatott a Népszabadság.
A korábbi tenderek eredményei alapján nem lesz könnyű dolguk. Az első bérlői pályázatot a hivatalos átadó ünnepség előtt két héttel hirdették meg, majd az indulás után két héttel le is zárták. A tenderen négy megálló - a Baross tér, a Kelenföld vasútállomás, a Kálvin tér és a Móricz Zsigmond körtér - 34 üzlethelyiségét hirdették meg. Több kis forgalmú megállóba - Gellért és Fővám tér - egyébként nem is terveztek üzletet.
A nyílt, egyfordulós pályázatra bárki jelentkezhetett, kivéve, ha nemzeti dohányboltot, vagy szexshopot akartak volna nyitni, ezek ugyanis, mások mellett, tiltólistán vannak.
A kibérelhető ingatlanok körét, illetve a pályázati feltételeket a vagyongazdálkodási főosztály állította össze. Az első ajánlati csomagba 34 üzlet került, összesen 900 négyzetméter alapterülettel. A legnagyobb a 106 négyzetméteres Kálvin téri volt, a legkisebb a kelenföldi aluljáró alig 4,6 négyzetméteres boltocskája. Igaz, itt van a legtöbb bérbe vehető helyiség, szám szerint 15.
A gazdasági bizottságban akkor többen is sokallták a négyzetméterenkénti nettó 23200-27650 forintos havi kikiáltási árat, mondván visszaveti majd a pályázati kedvet, de ez csak részben igazolódott be. A forgalmasabb helyszíneken alaposan felsrófolták a bérleti díjakat a pályázók, de csak a helyiségek felére érkezett érvényes ajánlat. Az első körben 59 pályázatot adtak be, legkevésbé kelendőnek a kelenföldi bizonyult: 15 boltból 9 bérlő nélkül maradt.
Az üres üzletekre új pályázatot írtak ki, a lebonyolítással ismét a Budapest Főváros Vagyon kezelő Központ Zrt.-t (BFVK) bízták meg, de már átlagosan tíz százalékkal csökkentették a a minimális bérleti díj összegét, és szűkítették a kívánatos funkciók körét. Mindezek ellenére a második körre mindössze egy cégtől érkezett egyetlen ajánlat. Az új vonalon ugyanis a vártnál jóval kevesebben utaznak, naponta a remélt 297 ezer helyett alig 100-110 ezren. Másrészt, az ígéret ellenére a szerződéskötésnél nem törődtek azzal, hogy ne egymás mellett legyen nyissanak azonos profilú boltok.
Nagyunyomi-Sényi Gábor, a BFVK azóta menesztett vezérigazgatója a tavaly nyári bizottsági ülésen azt ígérte, hogy a bérbe nem vett üzlethelyiségeknél forgalomszámlálást végeznek, és annak függvényében új javaslatot tesznek. Azóta eltelt egy év, de semmi sem történt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.