2015 első negyedévében tovább folytatódott a háztartási nagygép szektor növekedése, az előző év azonos időszakához képes 23,1 százalékos bővülés látható a piacon. A szárítógépek továbbra is slágerterméknek mondhatók, ez a szegmens érte el a legnagyobb növekedést, de a hűtőcsere programnak köszönhetően a hűtők és a fagyasztók értékesítése is jelentősen meghaladta az előző év első negyedévét.
Telekommunikáció: a többség már okosan csinálja
A hazai mobiltelefon piacon az év első negyedévében folytatódott a korábban kezdődött dinamikus fejlődés: ez 22,1 százalékos értékbeli növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. Ez a teljesítmény kizárólag az okostelefonok nagy népszerűségének köszönhető, a hagyományos (feature) telefonok már inkább lefelé húzzák a szektort. Az okostelefonok iránti fokozott keresletet jól mutatja, hogy értékben az összes eladott telefonkészülék 95 százaléka volt ilyen eszköz - derül ki a GfK TEMAX 2015 első negyedéves jelentés összefoglalójából.
Háztartási kisgépek: enyhe növekedés a kisgép piacon
A háztartási kisgép szektor az első negyedévben mindössze 4,8 százalékos növekedést tudhat maga mögött. Csökkenés tapasztalható az étel előkészítés árucsoportban, illetve a kenyérpirítóknál, a vízforralóknál és vasalóknál, míg a porszívók értékesítése csak minimálisan haladta meg az előző év azonos időszakáét. A kávéfőzők és a szájápolási termékek viszont kétszámjegyű bővülést tudhatnak maguk mögött az év első három hónapjában.
Irodatechnika: stagnáló piac
2015 első negyedévében a szektor hazai piacára a mérsékelt bővülés volt jellemző, az irodatechnikai hardverek és kellékanyagok eladása visszafogott mértékben, 3 százalékkal emelkedett az előző év azonos időszakához képest. Termékcsoport szinten vizsgálva a trendeket az állapítható meg, hogy a hardverek (nyomtatók és multifunkciós berendezések) iránti kereslet közepes mértékben növekedett, míg a kellékanyagok (festékek és tonerek) forgalma kismértékben visszaesett, így alakítva ki az összességében pozitív mérleget.
Szórakoztató elektronika: mérsékelt növekedés az első negyedévben
Szórakoztató elektronika: mérsékelt növekedés az első negyedévben
A hazai szórakoztató elektronikai piac 2015 induló negyedévében 16 milliárd forintos forgalmat generált, ami 2,2 százalékos előrelépést jelent. Bár összességében a piacot leginkább meghatározó síkpaneles televíziók növekedése lelassult, a nagy kijelzős televíziók iránti keresletnövekedés töretlen: minden ötödik értékesített televíziókészülék 46‘-os vagy annál nagyobb kijelzővel rendelkezik. A tévén kívül a hangprojektor és az autó hifi kategória tudott erősíteni a dokkolós házimozi rendszerekkel együtt.
Információs technológia: alig észrevehető javulás
A IT termékek magyarországi értékesítése 2015 első három hónapjában minimális - 1,3 százalékos - emelkedést mutatott. A szektor bővülése elsősorban a tabletek jó teljesítményének köszönhető, amely még mindig nem érte el a telítődési pontot, bár a növekedés már veszített a dinamikájából. A tabletek mellett pozitívan zártak még a monitorok, billentyűzetek és egerek. Ez utóbbiak szereplése összhangban van a tabletek egyre szélesebb körben való használatával - derül ki a GfK TEMAX 2015 első negyedéves jelentés összefoglalójából.
A magyar fotópiacon 6 százalékos visszaesés volt tapasztalható a tavalyi év azonos időszakához viszonyítva. Az összforgalom 1,8 milliárd forintra rúgott, amivel a többi szektor forgalmától igencsak elmaradt. A gyenge teljesítmény leginkább a fotográfiai eszközök iránti kereslet drasztikus visszaesésével magyarázható: csak a kompakt kategória kétszámjegyű csökkenést szenvedett el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.