Bár Szanitter Áron többször is hangsúlyozta, hogy olyan mértékű marketing kampányokra nem lehet számítani, mint az OLX-Jófogás rivalizálás idején volt – 2014-ben tízmilliárd forintos nagyságrendben költött hirdetésre a két szolgáltató –, ám az elmúlt egy-két hónapban érezhetően több vaterás hirdetést lehetett látni a tévében is. Az Allegro Group HU ügyvezetője közölte azt is, hogy a korábban a Vaterába beolvasztott Lealkudtuk.hu kuponoldalt ismét önálló felületté alakítják, igaz ajánlatai továbbra is elérhetők lesznek a régi helyen is. Ennek kommunikálása a felhasználók felé már komolyabb kampányt igényel, ugyanakkor Szanitter Áron elmondása alapján nem feltétlenül a televízióra támaszkodnak ebben, hanem elképzelhető, hogy inkább maradnak az online, vagy a tévén kívüli egyéb offline csatornáknál.
Bár a Vatera.hu és a Jófogás.hu is az egyéni felhasználók közötti kereskedelmet segíti, a két szolgáltatás alapvetően eltérő modellben működik. Az apróhirdetési oldal egyszerű, gyors és ami rendkívül fontos, ingyenes megoldást kínál a felhasználóknak, míg az aukciós site inkább a nagyobb biztonságból, illetve a kifinomultabb keresőszolgáltatásból tud előnyt kovácsolni.
Az OLX.hu felvásárlásával ugyanakkor előtérbe kerül a Jófogás.hu-nál is a piaci helyzet monetizálása, vagyis erősíteni kell a fizetős szolgáltatásokat. Főleg, ha el akarják érni azt a célt, amit a Schibsted Classified Media Hungary Kft. ügyvezetője, Palocsay-Zubor Géza korábban jelzett lapunknak, vagyis hogy két éven belül nyereségessé tennék a megoldást.
A Vateránál többek között a folyamatok egyszerűsítésével, illetve a mobileszközök felé fordulással igyekeznek reagálni a változó helyzetre. Szanitter Áron a tegnapi eseményen elmondta, hogy az eladók biztonsági ellenőrzésénél néhány héten belül megteremtik a bankkártyás lehetőséget, ami két napról néhány órára rövidíti le a folyamatot, emellett egyszerűbbé teszik a termékfeltöltést is.
Emellett gondolkoznak azon, hogy bevezessék a reszponzív webdizájnt – vagyis a felület automatikusan alkalmazkodik ahhoz, hogy éppen milyen eszközről nyitják meg -, illetve a Vatera mobilalkalmazásába is beépítenek több speciális funkciót.
Globális üzlet
Február közepén derült ki, hogy a norvég Schibsted Media Group – a Schibsted Classified Media Hungary Kft. tulajdonosa - megveszi a Naspers-től az OLX.hu-t. A tranzakció a két vállalat közötti globális megállapodás része volt. Ennek keretében a norvég cég romániai és portugáliai érdekeltségei átkerülnek riválisa tulajdonába. A megegyezés hátterében az áll, hogy a kisebb piacokon hosszú és költséges folyamat létrehozni egy üzleti szempontból is fenntartható apróhirdetési szolgáltatást, ezt a folyamatot akarja felgyorsítani a két cég. Emellett négy kulcsfontosságú feltörekvő piacon vegyesvállalatokat hoznak létre.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.