BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Újra felpörögne a Vatera

Leegyszerűsítik az eladók dolgát, javítanak a mobilos elérhetőségen, újra felépítik a Lealkudtuk.hu márkát – többek között ezekkel a változtatásokkal igyekeznek újra felpörgetni a legnagyobb hazai aukciós oldal, a Vatera.hu forgalmát. A cég menedzsmentje szerint új front nyílt az e-kereskedelmi piacon, a Jófogás.hu-val küzdenek a felhasználókért

Teljesen új helyzet állt elő a C2C (egyéni felhasználók közötti) e-kereskedelmi piacon az OLX.hu megszűnésével, azonban ez korántsem jelenti azt, hogy egyszereplőssé vált ez a szegmens – hangsúlyozta Szanitter Áron, a Vaterát működtető Allegro Group HU Kft. ügyvezető igazgatója a társaság tegnapi tájékoztatóján. A szintén az Allegro-hoz, illetve annak tulajdonosához, a dél-afrikai Naspers-hez tartozó OLX.hu felvásárlását még februárban jelentették be, és az új tulajdonos, a Jófogás.hu valamint a mögötte álló Schibsted úgy érezhette, hogy eldőlt a verseny, és komolyabb rivális nélkül maradtak ezen a területen. A jelek szerint ugyanakkor mégsem ennyire egyértelmű a helyzet, ugyanis az elmúlt két évben kissé háttérbe szoruló Vaterát igyekeznek újra felpörgetni, és a tegnapi háttérbeszélgetés alapján ehhez adott a tulajdonosi szándék és az eszközök is.

Bár Szanitter Áron többször is hangsúlyozta, hogy olyan mértékű marketing kampányokra nem lehet számítani, mint az OLX-Jófogás rivalizálás idején volt – 2014-ben tízmilliárd forintos nagyságrendben költött hirdetésre a két szolgáltató –, ám az elmúlt egy-két hónapban érezhetően több vaterás hirdetést lehetett látni a tévében is. Az Allegro Group HU ügyvezetője közölte azt is, hogy a korábban a Vaterába beolvasztott Lealkudtuk.hu kuponoldalt ismét önálló felületté alakítják, igaz ajánlatai továbbra is elérhetők lesznek a régi helyen is. Ennek kommunikálása a felhasználók felé már komolyabb kampányt igényel, ugyanakkor Szanitter Áron elmondása alapján nem feltétlenül a televízióra támaszkodnak ebben, hanem elképzelhető, hogy inkább maradnak az online, vagy a tévén kívüli egyéb offline csatornáknál.

Bár a Vatera.hu és a Jófogás.hu is az egyéni felhasználók közötti kereskedelmet segíti, a két szolgáltatás alapvetően eltérő modellben működik. Az apróhirdetési oldal egyszerű, gyors és ami rendkívül fontos, ingyenes megoldást kínál a felhasználóknak, míg az aukciós site inkább a nagyobb biztonságból, illetve a kifinomultabb keresőszolgáltatásból tud előnyt kovácsolni.

Az OLX.hu felvásárlásával ugyanakkor előtérbe kerül a Jófogás.hu-nál is a piaci helyzet monetizálása, vagyis erősíteni kell a fizetős szolgáltatásokat. Főleg, ha el akarják érni azt a célt, amit a Schibsted Classified Media Hungary Kft. ügyvezetője, Palocsay-Zubor Géza korábban jelzett lapunknak, vagyis hogy két éven belül nyereségessé tennék a megoldást.

A Vateránál többek között a folyamatok egyszerűsítésével, illetve a mobileszközök felé fordulással igyekeznek reagálni a változó helyzetre. Szanitter Áron a tegnapi eseményen elmondta, hogy az eladók biztonsági ellenőrzésénél néhány héten belül megteremtik a bankkártyás lehetőséget, ami két napról néhány órára rövidíti le a folyamatot, emellett egyszerűbbé teszik a termékfeltöltést is.

Emellett gondolkoznak azon, hogy bevezessék a reszponzív webdizájnt – vagyis a felület automatikusan alkalmazkodik ahhoz, hogy éppen milyen eszközről nyitják meg -, illetve a Vatera mobilalkalmazásába is beépítenek több speciális funkciót.

Globális üzlet

Február közepén derült ki, hogy a norvég Schibsted Media Group – a Schibsted Classified Media Hungary Kft. tulajdonosa - megveszi a Naspers-től az OLX.hu-t. A tranzakció a két vállalat közötti globális megállapodás része volt. Ennek keretében a norvég cég romániai és portugáliai érdekeltségei átkerülnek riválisa tulajdonába. A megegyezés hátterében az áll, hogy a kisebb piacokon hosszú és költséges folyamat létrehozni egy üzleti szempontból is fenntartható apróhirdetési szolgáltatást, ezt a folyamatot akarja felgyorsítani a két cég. Emellett négy kulcsfontosságú feltörekvő piacon vegyesvállalatokat hoznak létre.


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.