A Volánok átszervezése során a vezetői és az adminisztrációs körnek van mitől tartania, de a sofőröknek nem kell félteniük az állásukat. A járműpark megújítása viszont elengedhetetlen a tervezett privatizáció miatt – hangzott el egy pénteki sajtótájékoztatón.
– A jövő év első felében ki kell írni a közúti helyközi személyszállításra vonatkozó pályázatot – mondta a Világgazdaságnak Becsey Zsolt, a fejlesztési tárca közlekedést felelős helyettes államtitkára.
A Volán-társaságok közszolgáltatási szerződése 2016 végén lejár, ezért lesz szükség az új pályázatra, amelyen elvárják, hogy a regionális központtá szervezett Volánok is induljanak – mondta Becsey, aki bízik abban, hogy a társaságok sikeresen szerepelnek a tendereken. (A korábbi halogatások után Magyarország már nem késleltetheti a pályázatot.) Az uniós elvárás miatt az elöregedett flottával nem lehet pályázni.
Márpedig a magyarországi Volánoknál lévő autóbuszok átlagos életkora jóval meghaladja a tíz évet, ezt Becsey is elismerte. Az utóbbi időszakban próbáltak javítani a helyzeten, és – az unió, az állam és a Volánok forrásainak felhasználásával – hatszáz autóbuszt vásároltak. (Egy szóló autóbusz átlagosan 25-30, míg egy csukós 50 millió forintba kerül).
A tervek szerint a Volánok járműparkja a következő időszakban ezer új autóbusszal gyarapodhat. – Azt a kormánynak kell eldöntenie, hogy miként akarunk a rendszerbe új járműveket bevonni – jelentette ki az államtitkár. A kormányzat már évekkel ezelőtt megnyitott egy 150 milliárd forintos hitelkeretet az MFB-nél az autóbuszok beszerzésére, de ennek csak körülbelül 15-20 százalékát használták fel a Volánok. Viszont ennek kapcsán azt is látni kell, hogy nehezítheti a beszerzéseket a piac liberalizációja, hisz a bankok nem tudhatják, milyen kilátásai lesznek a kölcsönért folyamodó cégnek.
A kormány rövidesen tárgyal a közösségi közszolgáltatás koncepciójáról. Az esetleges átszervezésnek egyebek között az lenne a célja, hogy még vonzóbbá tegyék a közösségi közlekedést. A szolgáltatás színvonalát a járműpark korszerűsítése mellett a különböző egyéb fejlesztéseknek köszönhetően jelentősen sikerült javítani, aminek eredményként nőtt az utaskilométer, és ennek folytatására számít az államtitkár. Az átszervezés során meg akarják szüntetni a párhuzamosságokat, és karcsúsítást terveznek a vezetők, irodai dolgozók körében, ám a sofőröknél a létszám növelésére, nem elbocsátásra van szükség.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.