BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A netezők már szinte csak okosmobilt használnak

A hazai internetezők 80 százalékának van más okostelefonja, további 10 százalékuk pedig azt tervezi, hogy a közeljövőben vásárol ilyen készüléket – derül ki a Huawei megbízásából az Ipsos által készített nemzetközi felmérésből.

A kutatás során 21 közép-, dél- és észak-európai országban vizsgálták, hogy a rendszeresen netezők körében milyen az okosmobilok elterjedtsége. Az adatok azt mutatják, hogy Magyarország ebből a szempontból a középmezőnyben található, a felmérésben szereplő országok közül hétben alacsonyabb az okostelefon-penetráció az internetezők körében, míg kettőnek az esetében – Lengyelország és Bulgária – ugyanakkora, mint nálunk.

A vizsgált országok közül Norvégiában és Horvátországban használják legtöbben az okosmobilokat, a megkérdezettek 92 százaléka válaszolt. Az ilyen típusú készülékeket használók aránya Bosznia-Hercegovinában a legalacsonyabb, mindössze 75 százalék.

Az eszköz kiválasztásánál a megkérdezettek leginkább az akkumulátor teljesítményét, majd az árat és az operációs rendszert veszik figyelembe. A legnépszerűbbek a 4 és 5,1 hüvelyk közötti képernyőjű telefonok. Az okostelefonokat a megkérdezettek 65 százaléka mobilszolgáltatókhoz köthető csatornákon vásárolja.

A hazai válaszadók több mint kétharmada mindennap internetezik okostelefonján. A leggyakoribb online tevékenység az e-mailezés, de a közösségi médiás aktivitás, valamint az üzenetek küldése/fogadása is a legnépszerűbb tevékenységek között szerepelnek. A megkérdezetteknek valamivel kevesebb mint a fele használja online zenehallgatásra a készüléket, ugyanakkor napilapokat, folyóiratokat csak 34 százalékuk olvas rajta. A válaszadók egynegyede legalább hetente egyszer, 39 százalékuk pedig legalább havonta letölt applikációkat.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.