A hazai internetezők 80 százalékának van más okostelefonja, további 10 százalékuk pedig azt tervezi, hogy a közeljövőben vásárol ilyen készüléket – derül ki a Huawei megbízásából az Ipsos által készített nemzetközi felmérésből.
A kutatás során 21 közép-, dél- és észak-európai országban vizsgálták, hogy a rendszeresen netezők körében milyen az okosmobilok elterjedtsége. Az adatok azt mutatják, hogy Magyarország ebből a szempontból a középmezőnyben található, a felmérésben szereplő országok közül hétben alacsonyabb az okostelefon-penetráció az internetezők körében, míg kettőnek az esetében – Lengyelország és Bulgária – ugyanakkora, mint nálunk.
A vizsgált országok közül Norvégiában és Horvátországban használják legtöbben az okosmobilokat, a megkérdezettek 92 százaléka válaszolt. Az ilyen típusú készülékeket használók aránya Bosznia-Hercegovinában a legalacsonyabb, mindössze 75 százalék.
Az eszköz kiválasztásánál a megkérdezettek leginkább az akkumulátor teljesítményét, majd az árat és az operációs rendszert veszik figyelembe. A legnépszerűbbek a 4 és 5,1 hüvelyk közötti képernyőjű telefonok. Az okostelefonokat a megkérdezettek 65 százaléka mobilszolgáltatókhoz köthető csatornákon vásárolja.
A hazai válaszadók több mint kétharmada mindennap internetezik okostelefonján. A leggyakoribb online tevékenység az e-mailezés, de a közösségi médiás aktivitás, valamint az üzenetek küldése/fogadása is a legnépszerűbb tevékenységek között szerepelnek. A megkérdezetteknek valamivel kevesebb mint a fele használja online zenehallgatásra a készüléket, ugyanakkor napilapokat, folyóiratokat csak 34 százalékuk olvas rajta. A válaszadók egynegyede legalább hetente egyszer, 39 százalékuk pedig legalább havonta letölt applikációkat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.