Az első fél évben is folytatódott a tavalyi lendület a Bónusz Brigádnál, az egy évvel korábbihoz képest mintegy felével nőtt a közösségi vásárlói szolgáltatást nyújtó cég forgalma – mondta el érdeklődésünkre Kaprinay Zoltán, a társaság társalapítója és vezetője. A vállalat értékesítésének felét adják a különböző kedvezményes szolgáltatások, míg az utazási ajánlatok, valamint a termékek egyaránt 25-25 százalékos részt képviselnek.
„A múlt évben konszolidálódott a közösségi vásárlás piaca, a Bónusz Brigád részesedése 90 százalék körüli. Miután eltűntek vagy eltörpültek a korábbi versenytársak, átszerveztük a belső folyamatokat, és „kinyitottuk” a céget, sokkal nagyobb volumenű, skálázható működésre rendezkedtünk be. Több értékesítővel dolgozunk, a duplájára növeltük a számukat. Annak ellenére, hogy már huszonnégyen vannak, most is keressük az új üzletkötőket. Még mindig vannak ugyanis olyan területek, ahová nem jutottunk el” – számolt be a helyzetről Kaprinay Zoltán.
A társaság a tavaly év végi tapasztalatok alapján úgy döntött, hogy átszervezi a termékek átadását, és a belvárosi boltjukat egy lényegesen nagyobbra cserélték, amely egyben raktárként is szolgál. „A megvásárolt termékeket nemcsak a Brigád Boltban lehet átvenni, kiszállítást, utánvétet, de GLS csomagpontos vagy pick pack pontos átvételi lehetőséget is kínálunk, így sokkal könnyebben hozzájuthatnak a megvett áruhoz a vásárlóink” – tette hozzá a cégvezető.
A 2010 őszén indult Bónusz Brigád a GKI Digital múlt héten megjelent felmérése szerint az ötödik legnagyobb forgalmú e-kereskedő Magyarországon. Az innovatív magyar vállalkozás a múlt évben 800 millió forinttal, 2,7 milliárd forintra növelte forgalmát. A társaság 27,4 millió forintos nyereséggel zárta a 2014-es évet.
Az év második felére vonatkozó tervek kapcsán Kaprinay Zoltán közölte, hogy több fejlesztéssel készülnek az oldalon. Emellett a tervekben szerepel egy új portál elindítása. Ez szintén közösségi szolgáltatást kínál majd, de nem vásárlás lesz a profil. „Már az indulásnál azt a célt fogalmaztuk meg, hogy egy meghatározó internetes céget építünk. Az ősszel induló új oldal lesz a következő mérföldkő. A portált szintén a Skoopy Kft. működteti majd, de teljesen önálló brand alatt futó új szolgáltatás lesz” – mondta el az újdonság kapcsán Kaprinay Zoltán.
A GKI Digital tíz legnagyobb forgalmú hazai webáruházat bemutató összeállítása szerint az öt évnél fiatalabb online üzletek között a második, a magyar tulajdonos webshopoknál a harmadik, míg az öt évnél fiatalabb márkák között az első lett az árbevételt figyelembe véve a Bónusz Brigád. A GKI elemzésében szereplő tíz e-kereskedelmi szolgáltató összesen 50 milliárd forintos forgalmat produkált a múlt évben, ami több mint ötvenszázalékos növekedést jelentett 2013-hoz képest.
A hazai online áruházak számára egyébként kiemelkedő évnek bizonyult 2014, egy másik kutatócég, az eNET adatai szerint a kosaras rendszerben értékesítő üzletek 273 milliárd forintos bevételt értek el, ami 26 százalékos növekedést jelentett az egy évvel korábbihoz képest. Az online csatorna a teljes hazai kiskereskedelmi forgalom 3,7 százalékát adta a múlt évben, ami szintén jelentős változás, hiszen 2013-ban még csak 3,1 százalék volt ez az érték.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.