BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Elkészült a magyarok kedvenc webboltjainak listája

A tíz legnagyobb Magyarországon működő webáruház tavalyi forgalma meghaladta az 50 milliárd forintot, amelyhez együttesen közel 3 millió vásárlás társult - derül ki a GKI Digital összesítéséből, amely a 2014-es online értékesítésből származó nettó jövedelmük alapján rangsorolta az e-kereskedőket.

A GKI Digital Kutató és Tanácsadó Kft. a magyar tulajdonban lévő, vagy az országban hivatalos képviselettel, leányvállalattal rendelkező, mintegy 1400 webáruházat vizsgálva állította fel a legnagyobb online kereskedők TOP10 listáját. A most közölt adatok szerint a lista élén a tavaly 25 milliárd forint árbevételt elért, főként elektronikai és műszaki cikkek értékesítésével foglalkozó Extreme Digital áll.

A második helyen a cseh érdekeltségű, mintegy 15 féle termékkategóriát képviselő Mall.hu végzett, és harmadik lett a 16 éve működő, elsősorban könyvek, filmek, zenék értékesítésével foglalkozó Libri-Shopline. A GKI által felállított TOP10 listán a negyedik helyen a Media Markt műszaki áruház 2013-ban elindított online áruháza áll.

A középmezőnyben található a 2010-ben alapított Bónusz Brigád, amely  elsőként startolt a Magyarországon 2010-ben indult bónusz-kupon cégek piacán. Ezt követi a számítástechnikai szektorban tevékenykedő, magyar tulajdonban lévő iPon.

A három éve elindított, teljes egészében saját márkájú termékekre épülő, tematikus webáruház modelljét képviselő Tschibo a hetedik legnagyobb e-kereskedő Magyarországon, míg a napi élelmiszerek online kiskereskedelmi piacára két évvel ezelőtt belépett Tesco a rangsor nyolcadik befutója.

A kilencedik helyet a Fashion Days foglalta el, amelynek a divat-márkák értékesítése a profilja, a magyar tulajdonú Játéknet pedig az ország tizedik legnagyobb webáruháza. 

A GKI közleményében megemlíti, hogy bár a listaalkotási szabályainak értelmében a rangsorban olyan cég nem kaphatott helyet, amely nem rendelkezik hivatalos magyarországi képviselettel vagy leányvállalattal, azonban a román eMAG magyar piacra gyakorolt hatásai és márka-ereje miatt mégis a piac fontos szereplője és a 2014-es eredményei alapján a lista harmadik helyét foglalná el.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.