Az utóbbi két év leggyorsabb növekedését produkálta a második negyedévben a YouTube-ra feltöltött videók nézésével töltött idő a Google közlése szerint. A felhasználók az április–júniusi időszakban 60 százalékkal több időt fordítottak arra, hogy filmeket nézzenek a videomegosztón, mint egy évvel korábban. A portál szórakoztatásban betöltött szerepének felértékelődését jól mutatja, hogy a Google tájékoztatása alapján csak mobiltelefonról több 18–49 éves amerikai nézi az oldalra feltöltött videókat, mint ahányan a legnagyobb kábelhálózat adását követik. A mobilos használat térhódítását jelzi az is, hogy a mobil eszközök esetében duplájára, 40 percre nőtt az az idő, amit átlagosan videonézéssel töltenek egy-egy alkalommal. További megdöbbentő adat, hogy a YouTube kezdőoldalát megnyitók – tehát azok, akik nem egy hivatkozáson keresztül navigálnak a felületre – száma több mint háromszorosára nőtt egy év alatt.
A felhasználói érdeklődés növekedése rendkívül kedvezően hat a hirdetői aktivitásra is. A második negyedévben a YouTube-on videohirdetést elhelyező partnerek száma 40 százalékkal bővült 2014 hasonló időszakához képest, míg a száz legnagyobb reklámozónál az átlagos költés 60 százalékkal ugrott meg. A Google nem közölt részleteket arról, hogy a 17,7 milliárd dolláros április és június között elért forgalomhoz mennyivel járult hozzá a YouTube, ám a társaság tájékoztatása szerint jelentős mértékben nőtt a videomegosztó oldalból származó bevétel.
A hirdetői érdeklődés növekedése egyben azt is jelenti, hogy egyre értékesebbé válnak a legtöbb videoletöltést produkáló YouTube-csatornákat kezelő hálózatok. Az Ampere Analysis elemzése szerint meghaladhatja a húszmilliárd dollárt is a többcsatornás hálózatok (MCN – mutlichannel network) értéke. A társaság becslése szerint minden egyes letöltés 10 centtel járul hozzá egy MCN értékéhez. Az Ampere számításai szerint húsz körül van az olyan csatornahálózatok száma, amelyek havonta egymilliárdnál több videomegtekintést tudnak produkálni a YouTube-on. Nem véletlen, hogy ezek a vállalkozások felkeltették a nagy médiacégek figyelmét, annak ellenére is, hogy egyelőre csak minimális, jellemzően néhány tízmillió dolláros bevételt tudnak termelni. Olyan cégek szálltak be ilyen kezdeményezésekbe, mint a Disney, a Dreamworks, a Discovery vagy éppen a ProSiebenSat.1.
Pontos adatok nem nagyon állnak rendelkezésre arról, hogy mennyit lehet keresni azzal, ha valaki YouTube-csatornával rendelkezik, de a legnépszerűbbek dollármilliókra tehetnek szert a reklámbevételek megosztásával. A játékvideókról és kritikákról ismertté vált 25 éves svéd Felix Kjellberg a múlt évben 7,4 millió dollárt keresett a videomegosztó révén. A csatornának júniusban már több mint 37 millió követője volt. A videojátékok közvetítése hatalmas tömeget vonz, az idén elérheti a félmilliárdot azok száma, akik néznek ilyen filmeket.
A videós tartalmak fogyasztásában jelentős változások mentek végbe az elmúlt néhány évben, és a felmérések szerint a fiatalok körében a mobil eszközök már megelőzik a televíziót. A Miner&Co. Studio kutatásában például a szülők 57 százaléka jelezte, hogy gyermeke inkább néz filmeket okostelefonon vagy tableten, semmint a televízión.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.