A múlt hónapban már 1,49 milliárdan jelentkeztek be a Facebookra, ami 13 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest. A társaság második negyedéves adatai azt mutatják, hogy a stabil felhasználók számának növekedése és a mobileszközről érkező látogatók gyors gyarapodása rendkívül vonzóvá teszi a közösségi oldalt a hirdetők számára.
A mobilos felhasználók száma 1,31 milliárd volt júniusban, ami éves összevetésben 23 százalékos fejlődés volt. Még látványosabb a mobilplatform előretörése, ha a napi látogatószámot vizsgáljuk, ebben a mutatóban ugyanis 29 százalékos növekedést produkált a cég.
A Facebook árbevétele a második negyedévben a 2014. április–júniusi időszakhoz viszonyítva 39 százalékkal, 4,04 milliárd dollárra nőtt. A társaság forgalmának több mint 90 százalékát adó hirdetési pénzeknél még nagyobb fejlődés volt tapasztalható, a reklámbevétel 43 százalékkal, 3,8 milliárd dollárra bővült. Mark Zuckerberg, a Facebook társalapítója és vezérigazgatója még 2013-ban hirdetett meg a mobilstratégiát a cégnél, és az elképzelése egyértelműen működik. A hirdetési bevételek 76 százaléka érkezett a júniusban zárult három hónapban a mobileszközökre szánt reklámokból, egy évvel korábban ez az arány még csak 62 százalék volt.
A mobilos hirdetési piac az eMarketer adatai szerint az idén több mint másfélszeresére, 68,7 milliárd dollárosra nő, és ennek az összegnek mintegy fele a Google-hoz és a Facebookhoz érkezik. Jövőre pedig átlépi a százmilliárd dolláros határt ez a szegmens. A két legnagyobb piac az Egyesült Államok és Kína, előbbi országban már az idén 28,5 milliárd dollárt szánnak mobileszközökre optimalizált reklámokra, míg a távol-keleti államban 14 milliárd dollárt.
Miközben a növekvő hirdetői érdeklődésnek köszönhetően ugrásszerűen bővül a Facebook bevétele, az üzemi szintű és az adózott eredmény vonatkozásában alapvetően más a helyzet. A társaság üzemi eredménye a második negyedévben az egy évvel korábbival összevetve 8 százalékkal, 1,27 milliárd dollárra csökkent. A nyereség pedig 9 százalékkal, 719 millió dollárra esett vissza. Az üzemi és adózott eredmény visszaesése a költségek emelkedésének tudható be, amelyre Mark Zuckerberg már tavaly figyelmeztette a befektetőket. A második negyedévben a működési költségeik az egy évvel korábbihoz képest 82 százalékkal, 2,77 milliárd dollárra emelkedtek. A háttérben az áll, hogy a cég jelentős erőforrásokat fordít új szerzeményeinek, az Instagramnak és a 22 milliárd dollárért megvett WhatsAppnak a fejlesztésére.
A befektetőket különösebben nem rázta meg ez a csökkenés, az adatok bejelentését követő, zárás utáni kereskedés során mindössze néhány százalékkal esett a Facebook részvényeinek értéke. A társaság papírjainak értéke a 2012-es májusi tőzsdére lépést követően zuhanni kezdett, 3 évvel ezelőtt mindössze 18 dollárt adtak értük. Azonban 2013-tól folyamatos erősödés indult, ami múlt év második felétől vett igazán lendületet. Az idén eddig 24 százalékkal drágultak a társaság részvényei, és már 90 dollárnál is többért cserélnek gazdát. Sőt július 20-án a magas árfolyamnak köszönhetően a mindössze 11 éves vállalat piaci értéke már több volt, mint a General Electricé.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.