BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Megelőzte a Volkswagen a Toyotát

Az eladott autók számában a Volkswagen AG megelőzte a Toyota Motor Corp.-ot az első fél évben. A német autóipari csoport 5,04 millió járművet tudott értékesíteni az első hat hónapban, míg japán riválisa 5,02 milliót. A Toyota 1,5 százalékkal kevesebb autót értékesített a január–júniusi időszakban, mint egy évvel korábban, míg a Volkswagennél mindössze 0,5 százalékos volt a visszaesés. A Volkswagen konszern a MAN és a Scania haszongépjárműveket is beleszámítva tizenkét márkájából adott el 5,04 millió járművet, míg a Toyota-csoport adata a Daihatsu személygépkocsik és a Hino haszongépjárművek számait is tartalmazza. A haszongépjárművek leszámításával pusztán személygépkocsi-eladásokban változatlanul a Toyota vezeti az eladási rangsort.

A német társaság első fél évét a nyugat-európai piac hozta, ahol 6 százalékkal tudta növelni eladásait éves összevetésben. Európában egyébként kedvező tendenciák érzékelhetők az autópiacon, a Bloomberg beszámolója szerint öt és fél éve nem nőtt ilyen ütemben a kontinensen az értékesítésük. Ugyanakkor kellett is ez a lendület ahhoz, hogy ellensúlyozza a Kínában – a Volkswagen legnagyobb piacán – tapasztalható visszaesést. A távol-keleti országban 1,74 millió autót tudott eladni a német vállalat az első hat hónapban, ez 3,9 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól. A társaság ezzel csaknem teljesítette azt a 2007-ben megfogalmazott célkitűzését, hogy a világ vezető autógyártójává váljon, ráadásul három évvel a saját maga által megfogalmazott határidő előtt. Kérdés, hogy sikerül-e megőrizni ezt a pozíciót az év végén is, a Volkswagen előrejelzése szerint ugyanis kismértékű növekedést várnak a tavalyi 10,1 milliós értékesítéshez képest, miközben a Toyotánál a 2014-es 10,23 millió után 10,15 autó eladásával számolnak.

A szektor harmadik legnagyobb szereplője, a GM 4,86 millió járművet értékesített a január–júniusi időszakban, ami 1,2 százalékkal volt kevesebb, mint 2014 első felében. Az amerikai piac 4,4 százalékos növekedést tudott produkálni.

A globális autóipar 2009 óta folyamatosan növekedett, azonban a kínai piacon tapasztalható nehézségek, az oroszországi kereslet összeomlása és néhány délkelet-ázsiai és dél-amerikai országban tapasztalható visszaesés miatt kérdéses, hogy folytatódhat-e ez a tendencia.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.