BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Meghatározták az M3 felújítási hitelének a feltételeit is

A fővárosi önkormányzatnak idén legfeljebb kétmilliárd forintos adóssága keletkezhet az M3-as metró kocsik felújítása kapcsán, a következő évben 19,6 milliárd, 2017-ben pedig 38,3 milliárd forint – ebben az ütemezésben járult hozzá a kormány „az adósságot keletkeztető ügylethez”. A Magyar Közlönyben most megjelent határozat szerint az állami garancia mellett felvett, 60 milliárd forintos hitelt a főváros csak az említett járművek korszerűsítésre fordíthatja.

Az már korábban kiderült, hogy egy konzorcium nyújtott be ajánlatot a főváros által kiírt közbeszerzési pályázatra, így az OTP Bank Nyrt., az Erste Bank Hungary Zrt., a K&H Bank Zrt., az MKB Bank Zrt. és a UniCredit Bank Hungary Zrt. alkotta csoport folyósítja a hitelt. Míg a hitel folyósítóját a főváros, a kivitelezőt a BKV kereste.

A közlekedési társaság pályázata nagy érdeklődést váltott ki, de az utolsó körben már csak az orosz Metrowagonmash és az észt Skinest Rail AS küzdött egymással a megrendelésért. Végül az egyetlen érvényes ajánlatot adó orosz cég 219,1 millió euróért – 69 milliárd forint – végzi el a 37 darab, hat kocsiból álló szerelvény felújítását. A járművek garantált élettartama 25 év.

Egyelőre nem írták alá a szerződést a tendernyertes orosz gyártóval, mert a másik pályázó megtámadta a közbeszerzést. Ebben a helyzetben moratórium lépett életbe a kontraktus megkötésére; ez addig áll fenn, amíg a közbeszerzési hatóság a panasz nyomán lefolytatja a szükséges eljárást, illetve felmentést ad a moratórium alól – mondta Bolla Tibor, a BKV elnök-vezérigazgatója az M1-en.

A 37 kocsi mindenesetre kívül-belül megújul. Kicserélik az ablakokat, az üléseket, modern szellőzést szerelnek be, és csendesebb lesz a hajtás is. A többi között a fékezés energiáját visszanyerő rendszert építenek be. A prototípus ősszel készül el, és ha sikeres vizsgát tesz, megkezdődhet a felújítás.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.