Alig néhány hónapja vonta ki a kereskedelmi forgalomból okosszemüvegét a Google, és a hírek szerint a cég máris a visszatérésre készül. A 9to5Google.com technológiai portál beszámolója szerint a társaság egy kimondottan üzleti felhasználásra szánt eszközön dolgozik. Az amerikai Szövetségi Kommunikációs Bizottság (FCC) a múlt héten adott engedélyt a vállalat egy új készülékére, amelynek kódjelében megtalálható a GG1 jelzés, amiből arra lehet következtetni, hogy a Google Glass egy új változatáról lehet szó. A 9to5Google.com információi szerint a nem magáncélú felhasználásban szerzett korábbi kedvező tapasztalatok miatt döntöttek úgy a társaságnál, hogy ezen a területen próbálkoznak meg visszatérni készülékükkel. Így például rendkívül hasznos segédeszköznek bizonyult az egészségügyben, illetve a légiiparban, de a gyártásban is jól alkalmazható. A Google-nál egyelőre „Enterprise Edition” néven futó eszközről minimális mennyiségű információ áll rendelkezésre, többek között azt lehet tudni, hogy vezeték nélküli, bluetooth- és wifitechnológiákat is támogat.
Sokan úgy vélik, hogy a cég túl korán mutatta be a Google Glasst, és bár az okosszemüvegekben hatalmas lehetőség van, egyelőre sem a felhasználási módjuk, sem a rájuk épülő üzleti modell nem igazán kidolgozott. A terjesztéssel is komoly problémák voltak: kezdetben ugyanis, az első értékesítési akció keretében csak fejlesztők juthattak hozzá a készülékhez, és csak 2013 végén bővítették ki ezt a kört, igaz, ez egyben azt is jelentette, hogy az Egyesült Államok után más országokból is meg lehetett rendelni. A tömeges piaci bevezetés azonban elmaradt, mindössze néhány tízezer felhasználó számára nyílt meg a kipróbálás lehetősége, és nekik is igen sokat, 1500 dollárt kellett fizetniük egy okosszemüvegért. Ráadásul a viselhető eszközök piacán egy másik kategória, az okosóra nyerte el inkább a felhasználók kegyeit. Az okosórák lényegesen olcsóbbak, és használatuk is egyszerűbbnek tűnik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.