A fagyasztott pékárukat gyártó és forgalmazó, eddig magyar tulajdonban lévő Fornetti Kft. az Aryzta AG-hoz került. Szabó József, a Fornetti vezetője tegnap Kecskeméten tájékoztatta az újságírókat arról, hogy a Palásti Vagyonkezelő Kft. eladta a céget. „A jelenlegi struktúrában a Fornetti elérte növekedésének határait” – mondta el Palásti József, a cég alapítója, aki sikerre vitte a vállalatot az elmúlt 18 évben. Szavaival arra utalt, hogy a további fejlődéshez tőkeerős tulajdonosra volt szükség, aki még sikeresebbé teheti a márkát. „Ahhoz, hogy a következő szintet megléphessük, és a nemzetközi mezőnyben is jelentős szerepet tölthessen be a Fornetti, elengedhetetlen a jelentős tapasztalatokkal és stabil financiális háttérrel rendelkező szakmai partner bevonása” – fejtette ki.
A tranzakcióval a világon a harmadik, Európában piacvezető pékárugyártó svájci cég közép-kelet-európai jelenlétét kívánja erősíteni a Fornetti alapjain – indokolta a cég felvásárlását Sebastian Gooding, aki a Fornetti új ügyvezető igazgatója lett. A felek üzleti titokra hivatkozva a tranzakció részleteit nem hozták nyilvánosságra. Palásti József ezentúl stratégiai tanácsadóként és márkanagykövetként fogja segíteni a cég fejlődését, és Szabó József is marad: tanácsadóként.
„A Fornetti egy igazi magyar sikertörténet. A célunk, hogy az eredményes magyar menedzsmenttel együttműködve ezt a sikertörténetet európai mértékűvé növeljük” – hangsúlyozta Sebastian Gooding. Kiemelte: az Aryzta az elmúlt 6 hónapban már bekapcsolódott a vállalat működtetésébe. „A Fornetti márkát érintő céljaink elérésének érdekében Palásti József közreműködésével egy hosszú távú üzleti-fejlesztési terven dolgozunk. A jelenlegi működés támogatására pedig az elkövetkezendő hat hónap során mintegy 1 millió eurót tervezünk beruházni a vállalatba, miközben a dolgozók létszámát is jelentősen növeljük” – fejtette ki. A Fornetti Kft. Magyarországon 800 alkalmazottat foglalkoztat, külföldi leányvállalatainál még 500 dolgozójuk van. A cég árbevétele 2014-ben megközelítette a 20 milliárd forintot. A 6 milliárd forint saját tőkével rendelkező Fornetti Kft. tavaly mintegy 5 milliárd forinttal növelte nettó árbevételét, amelyből az export mintegy 6,4 milliárd forintot tett ki. Tavaly közel 32 ezer tonna pékárut értékesített, amelynek több mint a fele a nagy áruházláncokon keresztül és a kiskereskedelmi üzletekben jutott el a fogyasztókhoz.
Sebastian Gooding kiemelte: az új tulajdonos célja régiós piacvezető és európai szinten is elismert márkává bővíteni a Fornettit. Kérdésre válaszolva az új ügyvezető igazgató kifejtette: egy éven belül Kecskeméten és a térségben legalább száz fővel szeretnék bővíteni a dolgozói létszámot, a toborzási időszak már el is kezdődött.
A társaság adózás utáni nyeresége tavaly meghaladta a 976 millió forintot a 2013-as 850 millió után. Az 1997-ben alapított Fornetti Kft. Kelet-Európa legnagyobb péküzeme lett.
A világ legnagyobbjai között
A Fornettit felvásárló csoport vezető szerepet tölt be a fagyasztott különleges pékáruk területén, és világszintű pékáru-beszállító az élelmiszer-ipari, a viszonteladói és a gyorséttermi szektor számára. Az Aryzta széles termékpalettáján kézműveskenyerek, sült édes pékáruk és reggeli termékek, illetve pizzák és piték találhatók. Az Aryzta-csoport 60 márkát működtet Európában, Észak-Amerikában, Dél-Amerikába, Ázsiában, Ausztráliában és Új-Zélandon. A csoportnak erős márkái vannak, ügyfélkapcsolati rendszere minden régióban kiváló, és világszerte ügyfélközpontú gondolkodása viszi előre. A társaság legutóbbi tőzsdei jelentése szerint 2014-ben 4,8 milliárd eurós árbevétel mellett 566 millió eurós adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti (EBITA) eredményt ért el, bevételeit 6,8 százalékkal, eredményét 19 százalékkal növelte.
A vállalat 2006-ban belépett a román és a bolgár piacokra, és péküzemeket, illetve logisztikai csapatokat tart fenn mindkét ország területén. A világgazdasági válság hatásait a Fornetti Kft. is megérezte: 2008 után három évig alacsonyabb nettó árbevételt kellett elkönyvelnie a vállalatnak, ami 2010-ben érte el a mélypontját, 2011-től ismét növekvő pályára állt a nettó árbevételi érték, ami a nemzetközi kiskereskedelmi láncokkal való együttműködésben is új fejezetet jelentett. -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.