„Hétfőn a Föld minden hetedik lakója használta a Facebookot, hogy kapcsolatba lépjen barátaival, családtagjaival” – közölte pénteken Mark Zuckerberg, a közösségi háló alapító-tulajdonosa, természetesen saját oldalán, mérföldkőnek nevezve ezt a napot. A Facebookot – a társaság második negyedéves tőzsdei jelentése szerint – rendszeresen havonta 1,48 milliárd ember látogatta meg (ez az interneteléréssel rendelkező földlakóknak a fele), a napi egyedi látogatók száma 968 millió volt. A mérföldkő elérése ezért nagy meglepetésnek nem mondható, ám Zuckerberg szerint azért ez más, hiszen a befektetőknek átlagos látogatószámokról beszélnek. A fiatal milliárdos azt mondta: ez csak a kezdete annak, hogy az egész világot összekapcsolják.
Zuckerberg a Facebookot 2004-ben alapította, soha be nem fejezett egyetemének a Harvardnak a közösségi hálójaként. A szájt működésének első hónapja alatt a hallgatók fele regisztrált – a hálózatot a sikert látva fejlesztették tovább, kiterjesztve más egyetemekre is, majd 2005 őszén a középiskolák és néhány nagyobb vállalat (például az Apple vagy a Microsoft) dolgozói is lehetőséget kaptak a csatlakozásra. A cég 2006-ban nyitotta meg az oldalt minden 13 éven felüli előtt: 2008 augusztusában érték el a (havi) százmillió felhasználót, 2010 februárjában tartottak az 500 milliónál, és 2012 szeptemberében érték el az egymilliárdot. A cég árbevétele az indulás évében 400 ezer dollárra rúgott, 2005-ben már 9 millió dollárt ért el – tavaly 12,4 milliárdot tett ki.
A társaság jelentős erőfeszítéseket tesz annak érdekében, hogy a világ minél nagyobb részén elérhetővé tegyék a világhálót. A cég célkitűzése, hogy az év végére a világ száz országába vigyék el ingyenes internetszolgáltatásukat. Az Internet.org mindenki számára lehetővé kívánja tenni, hogy a mobilján ingyenesen érhesse el az alapvetőnek mondott internetes tartalmakat – a legfontosabb helyi és nemzetközi híroldalakat, időjárás-jelentéseket, a Wikipédiát és persze a Facebookot is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.