Az első fél évben hat százalékkal, 170 milliárd forintra nőtt a kozmetikumok és a háztartási vegyi áruk kiskereskedelmi forgalma a tavalyihoz képest, az eladott mennyiség viszont nem változott - derült ki a Nielsen legutóbbi felméréséből, amelyben 70 kategóriát vizsgált a cég.
A piackutató vállalat szerint az átlagot jóval meghaladóan, kétszámjegyű mértékben nőttek értékben az öblítők, tusfürdők, papírzsebkendők, dekorkozmetikumok, toalett tisztítók, valamint arc- és szemránckrémek eladásai.
A közlemény idézi Kapronczai Balázst, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetőjét, aki elmondta: öblítőnél főleg a kisebb kiszerelésű termékek okozták a piac bővülését, toalett tisztítónál pedig a WC frissítő blokkok, míg a tusfürdőnél az új illatok generálták a forgalom növekedését.
Minden régióban nőtt a bolti forgalom, átlag feletti bővülést Budapesten és Pest megyében, valamint az északkeleti és a délkeleti megyékben regisztráltak.
Az átlagot meghaladóan a 201-400 négyzetméteres, 51-200 négyzetméteres üzletek, valamint a drogériák forgalma nőtt értékben a felmérés szerint. Jelentősen csökkent viszont az 50 négyzetméteres és kisebb boltok bevétele.
A felmérés a Nielsen által végzett kiskereskedelmi kutatások eredményeit összegzi, ami a kereskedelmi láncokból származó elektronikus és a hagyományos kiskereskedelmi egységek adatain alapul.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.