Az idei második negyedévben 0,4 százalékkal több, azaz 4209 személysérüléses közúti közlekedési baleset történt közútjainkon, mint 2014 második negyedévében. E balesetek során a járművezetők a tavalyi év azonos időszakához képest többször szegték meg a közlekedési szabályokat, az irányváltoztatás szabályait 4,9 százalékkal több esetben nem megfelelően alkalmazták, valamint az elsőbbséget 4,6 százalékkal több esetben nem adták meg – derült ki a Központi Statisztikai Hivatal kiadványából.
A súlyos sérüléssel járó balesetek száma 0,5 százalékkal csökkent, a könnyű sérüléssel járóké pedig 0,9 százalékkal nőtt. A halálos kimenetelű balesetek száma 125 volt, közel 2,3 százalékkal alacsonyabb a bázisidőszakinál. A vizsgált időszakban a gyalogosok hibájából 7 halálos kimenetelű baleset történt, ami néggyel kevesebb, mint 2014 második negyedévében. 2015. április–júniusban összesen 5465 személy sérült meg közlekedési balesetben, közülük 143-an vesztették életüket, 2 fővel többen, mint a bázisidőszakban. A súlyosan megsérültek száma 1417, a könnyen sérülteké 3905 fő volt. A vizsgált időszakban 424 sérüléssel járó és 2 halálos kimenetelű gyermekbaleset történt.
A balesetek 72 százaléka lakott területen belül történt. Az autópályákon 4,4 százalékkal kevesebb volt a baleset, mint 2014 II. negyedévében. Az M3-as autópályán 21, az M1-es autópályán 15 százalékkal nőtt, míg az M6-os autópályán 75 százalékkal csökkent a balesetek száma 2014 II. negyedévéhez viszonyítva. A száz kilométerre jutó balesetek száma az M6-oson volt a legkevesebb (1,1) az összes autópálya száz kilométerére jutó 7,6 balesetével szemben, míg az M1-es autópályán és az M0-ás autóúton a legtöbb (19, illetve 25).
A második negyedévben a balesetek 58 százalékát személygépkocsik, 14 százalékát kerékpárosok, 9,9 százalékát tehergépkocsik okozták. A személyszállító járművekkel valamivel több balesetet okoztak, mint 2014 II. negyedévében, kivéve az autóbuszokat (–17 százalék) és a segédmotoros kerékpárokat (–14 százalék). A járművezetők hibájából 0,8 százalékkal több baleset történt.
A negyedévben 10 százalékkal csökkent az ittasan okozott balesetek száma, ami az összes baleset 9,1 százaléka volt. A gyalogosok által okozott balesetek 1,5, a személygépkocsi-vezetők által okozattak 7,5 százalékát ittas állapotban idézték elő. Az enyhébb szabályozás ellenére a kerékpárosok közel 1,8 százalékkal kevesebb balesetet okoztak ittas állapotban, mint egy évvel korábban.
A motorkerékpár-vezetők 29 százalékkal több balesetet idéztek elő alkohol befolyása alatt, mint 2014 második negyedévében. Az ittasan okozott személysérüléses közúti közlekedési balesetek közel felét (48 százalék) személygépkocsi- vezetők, 28 százalékát a kerékpárosok okozták.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.