Akár már október végén elindulhat a YouTube fizetős szolgáltatása, a konstrukciót választó felhasználók hirdetések nélkül nézhetik majd meg az oldalra feltöltött videókat.
A Recode technológiai portál beszámolója szerint a felületet működtető Google már kiküldött egy e-mailt a tartalomtulajdonosoknak, amelyben arra figyelmezteti őket, el kell fogadniuk az új feltételeket, ellenkező esetben a jövőben az Egyesült Államokban nem lesznek elérhetők a videóik. A levélben szerepel egy határidő is, október 22., ez alapján arra lehet következtetni, hogy ezt követően rajtol az előfizetéses modell a YouTube-on.
Nem szabad ugyanakkor megfeledkezni arról, hogy a Google már nagyjából egy éve tartja napirenden a videómegosztó fizetőssé tételét, azonban pontos menetrendet eddig nem közöltek. A Recode információi szerint az előfizetéses konstrukcióba két ajánlatot is beépítenek majd. Egyrészt a múlt ősszel, béta verzióban indult YouTube Music Key zenei szolgáltatáshoz férhetnek majd hozzá a lehetőséget választó fogyasztók, másrészt a már említett, reklámmentes videókhoz. Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy mennyi lesz majd a havi előfizetési díj, azonban szakértők szerint 10 dollár körül alakulhat majd.
A YouTube növekvő népszerűségét jelzi, hogy az utóbbi két év leggyorsabb növekedését produkálta a második negyedévben az oldalra feltöltött videók nézésével töltött idő. A felhasználók az április-júniusi időszakban 60 százalékkal több időt fordítottak arra, hogy filmeket nézzenek a videómegosztó oldalon, mint egy évvel korábban. A portál szórakoztatásban betöltött szerepének felértékelődését jól mutatja, hogy a Google tájékoztatása alapján csak mobiltelefonról több 18-49 éves amerikai nézi az oldalra feltöltött videókat, mint amennyien a legnagyobb kábelhálózat adását követik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.