A közlemény szerint a mintegy 100 millió forint európai uniós támogatásból finanszírozott kivitelezés a folyó magyar oldalán Somogy és Baranya megyében 10, a horvát oldalán 13 kilométert érintett a hajózásra kijelölt 128,4 kilométerből.
A projekt keretében a mederből uszályra szerelt úszókotró-markoló géppel mindkét oldalon 500 köbméter fát, továbbá 300 tonna kőmaradványt távolítottak el, előbbit gátőrházak fűtésére szánják, utóbbit a közeli partvédmű megerősítéséhez használták fel.
A mederkotrásra azért volt szükség, mert a mederbe ágyazódott famaradványok, tuskók elősegítik a hordalék lerakódását és hozzájárulnak a part menti erózió kialakulásához is. Ezen akadályok különösen magas vízszint esetén jelentenek veszélyt a hajózókra és a csónakázókra, mert olyankor rejtve maradnak.
A vízügyi igazgatóság hangsúlyozta, hogy a mederkotrásnak köszönhetően javulnak a hajózás feltételei, csökken a vízi balesetek kockázata, a hordalék lerakódása a hajóútban, és élénkül a vízi turizmus.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.