BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Duplán divatos az új Fiat 500X

A manapság legdivatosabbnak számító kategóriában küldte szorítóba retró divatautóját a Fiat.

A Mini mintájára a Fiat is folyamatosan teljes modellcsaláddá bővítette a népszerű 500-ast: a háromajtós, négyüléses retró stílusú törpét követte a kabrió, majd az 500L egyterű, valamint a még jobban „felfújt” öt- vagy hétszemélyes 500L Living és a szabadidő-autós köntösbe bújtatott 500L Trekking. Mi sem logikusabb, mint az olaszok legutóbbi lépése, nevezetesen kombinálni a manapság legnépszerűbbnek számító és lendületesen bővülő crossover kategóriát divatos miniautójukkal.

A vadonatúj 500X kis híján kétszer akkora, mint az 1957-75 között gyártott eredeti 500-as, de még a modernkori „Cinquecentónál” is látványosan nagyobb: hosszában mintegy 70, széltében 17, magasságban 12, tengelytávolságban pedig 27 centiméter a különbség. Sikerült ízlésesen átültetni a jellegzetes stílusjegyeket, egy bájosan trendi, vidám és szerethető autóval bővült a Nissan Juke, Mini Countryman, Opel Mokka, PeuŹgeot 2008-as, Renault Captur, Mazda CX-3-as és társaik által fémjelzett szegmens. Felszereltségtől függően kétféle változatban készül az 500X: a városi járdasziget-terepjárós alapkivitelektől az emelt hasmagasságú Cross és Cross Plus „kalandorokat” látványosan megkülönböztetik a kocsi alján körbefutó, fényezetlen műanyag elemek és a szaténfényű tetősínek.
A gazdagon felszerelt Opening Editionből összesen 2000 darabot gyártanak az európai vásárlók számára.

Az utastérben többek között piros betétes, fekete bőrülések, valamint fejlett Uconnect multimédiás és 3D navigációs rendszer (6,5 colos, színes érintőképernyovel) emeli a nívót, de itt van még a műszeregység 3,5 colos TFT-kijelzője is – azért a menürendszer felépítése és a kezelés helyenként lehetne logikusabb és egyszerűbb is.

Akár radaros követésitávolság- és sebességtartó automatika, ráfutásos balesetveszélyre és sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, holttérfigyelés és tolatókamera is rendelhető az autóhoz. A retró érzésről jellegzetes, kerek fejtámlák és klasszikus stílusú kilincsek gondoskodnak, ezek az antracitszürke dekorbetétek viszont nem különösebben dobják fel a belső hangulatot. A helykínálat a kategória átlagát hozza, a csomagtér azonban pótkerékkel szűkös, és ez esetben az álcapadót sem lehet mélyebbre engedni.

Az 500X választható szívó és turbós benzinmotorral, kis és nagy dízellel, a manuális helyett hatfokozatú duplakuplungos vagy kilencgangos hagyományos automatával, fronthajtással, Traction+ elektronikus differenciálzárral és 4x4-es verzióban.

Nálunk a csúcsmodell járt, 2,0 literes, 140 lóeros dízelmotorral, kilencfokozatú automatával és összkerékhajtással, de őszintén szólva eszemben sem volt a Fiattal letérni a műútról. Pedig a 179 mm-es szabadmagasság, a 21,3 fokos elso és a 30,1 fokos hátsó terepszög lehetővé tennék. Maradjunk annyiban, hogy az elektronikusan vezérelt, többtárcsás tengelykapcsoló segítségével nehéz útviszonyok között is magabiztosan haladhatunk, vagy éppenséggel télen gond nélkül eljuthatunk a sípályáig. Kellemesen vezethető és viszonylag kényelmes, akár családi autónak is megfelelő az 500X. A hazai útviszonyok között legfeljebb a 18 colos felniktől (225/45-ös abroncsok) érdemes tartózkodni, mert képesek néhány rázós pillanatot okozni.

Genetika

Bár megjelenésüket tekintve aligha különbözhetnének jobban egymástól, a Fiat 500X és a Jeep Renegade (képünkön) bizony testvérmodellek. A platformon kívül osztoznak a motorokon és a sebességváltókon, de még az összkerékhajtáson is – a kis Jeepnek azonban van egy komolyabb terepes Trailhawk kivitele is, a kategóriában profinak számító Selec-Terrain négykerékhajtással és terepfelezővel. Sőt, mindkettő az olaszországi, melfi gyáregységben készül.


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.