BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Klasszikussal jön a Samsung

Klasszikus formával akarja átalakítani az okosórák piacát a Samsung, amely egy kör alakú készüléket mutatott be. A viselhető eszközök piaca a második negyedévben több mint háromszorosára nőtt, az IDC becslése szerint 3,6 milliót adtak el az Apple Watchból.

Bár a Gear S2 igazi nagy bemutatkozása csütörtökön lesz Berlinben, a Samsung már most nyilvánosságra hozta, hogy mit tud legújabb okosórája. Ami első pillantásra leginkább feltűnő, hogy ezúttal egy kör alakú eszközt készített a társaság, amelynek van egy egyedi, elforgatható előlapkerete is. Az ezen elhelyezett gombok (Home és Back) gondoskodnak arról, hogy gyorsan és pontosan lehessen használni a készüléket és elérni az értesítéseket, valamint az alkalmazásokat. Az 1,2 colos kijelzővel ellátott Gear S2-n a dél-koreai vállalat saját fejlesztésű operációs rendszere, a Tizen viselhető eszközökre optimalizált változata fut. Emellett az 1 gigaherzes, kétmagos processzor gondoskodik arról, hogy a megnyitott applikációk gyorsan működjenek. Az új okosóra két változatban érkezik, ezek közül a Gear S2 Classic bőrszíjjal kerül forgalomba. A klasszikus forma és kiegészítő arra utal, hogy a Samsung igyekszik új csoportot is megnyerni az eszköznek, a hagyományos, minőségi órák kedvelőit.

Alig néhány éve jelentek meg a piacon az első okosórák, de az elmúlt hónapokban érezhetően felpörgött a verseny ebben a szegmensben. A márciusi barcelonai Mobile World Congress-szen például a Huawei és az LG állt elő új eszközökkel, ráadásul mindkét gyártó a prémiumszegmensbe tartozó készülékkel igyekezett felhívni magára a figyelmet. Ez a későbbi fejlemények tükrében érthető is, hiszen áprilisban érkezett az Apple Watch, amely alaposan megmozgatta a piacot. Ez nem is csoda, hiszen tulajdonképpen 2010, az iPad bemutatása óta nem volt példa arra, hogy az almás logójú cég új eszköz kategóriában jelenjen meg. A kivitelezés és az árazás pedig egyértelműen jelezte, hogy hasonlóan az iPhone-okhoz, ezek az okosórák is a prémiumkategóriát képviselik, főként a 10 ezer dolláros, aranyból készült modellek. Persze a gazdag kütyükedvelőket más vállalat is célba vette, az LG például a hét elején mutatott be egy 23 karátos arannyal gyártott okosórát, amelyből mindössze 500 darabot készítenek, és 1200 dollárért árulják majd.

A nagy gyártók erőfeszítései mellett a kisebb cégek eredményei is jelzik, milyen jövő áll a viselhető eszközök előtt A Pebble márciusban a Kickstarter közösségi finanszírozási oldalon gyűjtött pénzt új okosórája, amelyre 20 millió dollárt dobtak össze.

A viselhető eszközök iránti kereslet gyors növekedését jól mutatja, hogy az IDC becslése szerint a második negyedévben 18,1 milliót adtak el ezekből, ami 223 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz képest. Ebben nemcsak az okosórák szerepelnek, hanem például az okoskarkötők és a különleges fitneszeszközök. A legnagyobb mennyiséget a Fitbit tudta eladni, 4,4 milliót, ami több mint 2,5-szerese volt az egy évvel korábbinak. A szegmens második legnagyobb gyártója az Apple, amely az IDC szerint 3,6 milliót tudott eladni okosórájából az április–júniusi időszakban. A kínai Xiaomi nem sokkal maradt el ettől 3,1 millió eszközzel. A Samsung csak az ötödik legnagyobb gyártó volt, ráadásul forgalma negyedével esett vissza éves összevetésben.

Más megközelítés

Különleges elképzeléssel lepte meg a piacot a Sony. A cég új okosórájában nem az óratestbe, hanem a karpántba építi be az eszköz agyát. Az egyelőre Wena Wrist néven futó készülék az első hírek szerint inkább megbízhatóságával és kezelhetőségével igyekszik megnyerni a felhasználókat, és nem annyira szerteágazó tudásával. A Sony saját közösségi finanszírozásra létrehozott oldalon gyűjt pénzt az okosóra legyártására.


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.