Bár a Gear S2 igazi nagy bemutatkozása csütörtökön lesz Berlinben, a Samsung már most nyilvánosságra hozta, hogy mit tud legújabb okosórája. Ami első pillantásra leginkább feltűnő, hogy ezúttal egy kör alakú eszközt készített a társaság, amelynek van egy egyedi, elforgatható előlapkerete is. Az ezen elhelyezett gombok (Home és Back) gondoskodnak arról, hogy gyorsan és pontosan lehessen használni a készüléket és elérni az értesítéseket, valamint az alkalmazásokat. Az 1,2 colos kijelzővel ellátott Gear S2-n a dél-koreai vállalat saját fejlesztésű operációs rendszere, a Tizen viselhető eszközökre optimalizált változata fut. Emellett az 1 gigaherzes, kétmagos processzor gondoskodik arról, hogy a megnyitott applikációk gyorsan működjenek. Az új okosóra két változatban érkezik, ezek közül a Gear S2 Classic bőrszíjjal kerül forgalomba. A klasszikus forma és kiegészítő arra utal, hogy a Samsung igyekszik új csoportot is megnyerni az eszköznek, a hagyományos, minőségi órák kedvelőit.
Alig néhány éve jelentek meg a piacon az első okosórák, de az elmúlt hónapokban érezhetően felpörgött a verseny ebben a szegmensben. A márciusi barcelonai Mobile World Congress-szen például a Huawei és az LG állt elő új eszközökkel, ráadásul mindkét gyártó a prémiumszegmensbe tartozó készülékkel igyekezett felhívni magára a figyelmet. Ez a későbbi fejlemények tükrében érthető is, hiszen áprilisban érkezett az Apple Watch, amely alaposan megmozgatta a piacot. Ez nem is csoda, hiszen tulajdonképpen 2010, az iPad bemutatása óta nem volt példa arra, hogy az almás logójú cég új eszköz kategóriában jelenjen meg. A kivitelezés és az árazás pedig egyértelműen jelezte, hogy hasonlóan az iPhone-okhoz, ezek az okosórák is a prémiumkategóriát képviselik, főként a 10 ezer dolláros, aranyból készült modellek. Persze a gazdag kütyükedvelőket más vállalat is célba vette, az LG például a hét elején mutatott be egy 23 karátos arannyal gyártott okosórát, amelyből mindössze 500 darabot készítenek, és 1200 dollárért árulják majd.
A nagy gyártók erőfeszítései mellett a kisebb cégek eredményei is jelzik, milyen jövő áll a viselhető eszközök előtt A Pebble márciusban a Kickstarter közösségi finanszírozási oldalon gyűjtött pénzt új okosórája, amelyre 20 millió dollárt dobtak össze.
A viselhető eszközök iránti kereslet gyors növekedését jól mutatja, hogy az IDC becslése szerint a második negyedévben 18,1 milliót adtak el ezekből, ami 223 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz képest. Ebben nemcsak az okosórák szerepelnek, hanem például az okoskarkötők és a különleges fitneszeszközök. A legnagyobb mennyiséget a Fitbit tudta eladni, 4,4 milliót, ami több mint 2,5-szerese volt az egy évvel korábbinak. A szegmens második legnagyobb gyártója az Apple, amely az IDC szerint 3,6 milliót tudott eladni okosórájából az április–júniusi időszakban. A kínai Xiaomi nem sokkal maradt el ettől 3,1 millió eszközzel. A Samsung csak az ötödik legnagyobb gyártó volt, ráadásul forgalma negyedével esett vissza éves összevetésben.
Más megközelítés
Különleges elképzeléssel lepte meg a piacot a Sony. A cég új okosórájában nem az óratestbe, hanem a karpántba építi be az eszköz agyát. Az egyelőre Wena Wrist néven futó készülék az első hírek szerint inkább megbízhatóságával és kezelhetőségével igyekszik megnyerni a felhasználókat, és nem annyira szerteágazó tudásával. A Sony saját közösségi finanszírozásra létrehozott oldalon gyűjt pénzt az okosóra legyártására.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.