BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Már az első hónapban sokat hozott a Samsung Pay

Jól sikerült a Samsung mobilfizetési megoldásának rajtja, Dél-Koreában egy hónap alatt 1,5 millió tranzakciót bonyolítottak le vele.

A Samsung Pay augusztus 20-i rajtja és szeptember 20-a között összesen 30 millió dolláros forgalmat ért el. Ami talán még ígéretesebb adat a cég számára, hogy a megfelelő okostelefonnal és az alkalmazással egyaránt rendelkezők tíz százaléka napi rendszerességgel használta a megoldást. Úgy tűnik, az első hónap eredményei még a dél-koreai céget is meglepték, a Samsung Pay-projektet irányító Injong Rhee az eddigi tapasztalatokat bemutató közleményben jelezte, hogy jóval a várakozások fölött teljesített a mobilfizetési lehetőség.

Az igazi nagy erőpróba azonban még csak most jön a vállalat megoldása számára, mától ugyanis az Egyesült Államokban is lehet majd használni. Míg Dél-Koreában nem igazán volt komoly riválisa a Samsung alkalmazásának, addig az USA-ban egyből két komoly kihívóval is szembekerül. Az Apple Pay már lassan egyéves múltra tekint vissza, és bár pontos forgalmi adatok nem állnak rendelkezésre, az elfogadóhelyek és a rendszert támogató bankok száma alapján komoly forgalmat bonyolíthat. A Google pedig szeptember elején indította el saját mobilfizetési megoldását az Egyesült Államokban, amelyet már a rajtnál egymillió üzletben fogadtak el. Igaz, a Samsung által használt technológiának van egy komoly előnye a vetélytársakkal szemben. Mind az Apple, mind a Google rendszere az NFC-re (kis távolságú, vezeték nélküli kommunikáció) épül, míg az ázsiai vállalat megoldása a hagyományos, a bankkártyák mágnescsíkjait leolvasó fizetőterminálokkal is használható, vagyis a kereskedőknek lényegében nem kell semmilyen fejlesztést csinálniuk ahhoz, hogy elfogadhassák. A Juniper Research friss felmérése szerint az év elején világszerte százmillióan éltek a mobilfizetési megoldások kínálta lehetőséggel, és jövőre ez a szám 200 millióra nőhet.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.