A Subaru a 90-es évek közepén élesztette újra az emelt kombi témáját, és azóta is állandó része a kínálatnak az Outback nevű modell (egy időben lépcsős hátú felépítménnyel is), amely egyébként a Legacy modellsorozat megkoronázása volt. A múlt idő használata azért helyénvaló, mert Európában aktuálisan nem forgalmazzák a Legacy típust.
Szokás szerint inkább közúti autóról van szó, hiába a 20 centis hasmagasság és a fényezetlen fekete védőburkolat az alsó lemezeken, a 2745 mm-es tengelytávolság és az utcai mintázatú abroncsok elég hamar véget vetnek a kalandozásnak. Közúton ellenben a boxermotor miatt alacsonyan lévő tömegközéppontnak köszönhetően a műfajban megszokottnál nagyobb kanyarsebességet tudunk elérni, a felfüggesztés hangolása japános viszonylatban a kényelmesebbek közé tartozik, abszolút értelemben azért vannak nála komfortosabban rugózó vetélytársak is a piacon. Jó a közvetlen kormányzás, a fékek is hatásosak, a „raliélményt” a tesztautóba konfigurált fokozatmentes automatikus váltó árnyalta csak.
A 2,0 literes boxerdízel a soros négyhengereseknél finomabban, de nem feltétlenül csendesebben jár. A fokozatmentes automatikus váltó egyedüli baja, hogy a mérnökök megpróbálták hagyományos automatikus váltónak programozni, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy nem teljesen CVT-szerűen működik, hanem fokozatokat (szűk fordulatszám-tartományokat) kapcsol. Minden bizonnyal az volt ezzel a cél, hogy a lassú indulást kiküszöböljék, csak sajnos átestek a ló túloldalára: a gázpedál legapróbb érintésére a szokásos kúszás helyett rögtön viszonylag nagy tempóval kezd el gurulni az Outback, dugóban araszolva így állandóan a féken tartja a lábát az ember. Az érzésre nyúlós, valójában csak szokatlan hangélménnyel kísért CVT-váltós viselkedés sztrádatempónál jelentkezik, városban és országúton jól muzsikál a szerkezet.
Még tovább növelték az előző generációnál is tágasnak számító belső tér méretét, az anyagminőség is sokat javult, és rengeteg hasznos kiegészítővel lehet rendelni. A tesztautóban például gumi csomagtértálca volt, de rendelhető 1 kajak, 3 kerékpár vagy 4 illetve 6 pár síléc szállítását lehetővé tevő tartó is – még jó, hogy egyébként 5 személyes az utastér… Az érintőképernyős navigáció kezelését az nehezíti, hogy a képernyő melletti gombok nem külön kapcsolók, hanem megcélzandó részek egy sík felületen – menet közben le kell venni a tekintetet az útról. Azonban ekkor is marad egy pár előre figyelő szem, hiszen a Subaru itt is a sztereókemarát használó EyeSight aktív biztonsági berendezését használja. Egy kicsit talán túlságosan is ideges a rendszer, azaz már nagyon előre jelzi az előttünk haladó autó érzékelését, egyébként a teszt időszaka alatt sikerült elkerülni a veszélyes helyzeteket, így az elektronika beavatkozását is.
Ne hagyják magukat félrevezetni a számítógép által, amíg az autó ragaszkodott ahhoz, hogy 7,5 l/100 km-es gázolajfogyasztással haladt, a tankolás alapján ennél alacsonyabb, 7,0 l/100 km-es érték jött ki. Ez nem rossz adat egy ekkora méretű és teljesítményű, összkerékhajtású és automata váltós szabadidő-autótól. Vételárát tekintve amúgy az árkategória felső részén helyezkedik el a Subaru Outback.
Összegzés
Még mindig egyedülálló műszaki tartalommal rendelkezik a Subaru Outback. Árban és tudásban ott van, mint a főbb vetélytársak, csak épp nem sokan tudnak a létezéséről. Pedig egy remekül vezethető, tágas belsejű autót szalasztanak el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.