Két autóbusz-beszerezésre vonatkozó pályázatot is megjelentetett a BKV. Ezek tartalma gyakorlatilag meggyezik, sőt a darabszámok is azonosak. Mindkét esetben 75, opciókkal együtt pedig 150 új járművet vásárolnának, vagyis ha minden jól megy, legkésőbb 2020-ig 300 új busszal több közlekedhetne Budapesten. Egy lényeges különbség van a két beszerzés között: az egyik esetben PKD (Partially Knocked Down), azaz részben összeszerelt konstrukcióban történne, míg a másik esetben készen vásárolnák meg a járműveket.
A társaság továbbra is tartja magát a hagyományokhoz, és úgy gondolja, hogy a budapesti körülmények között nem üzemeltethetők emeletes buszok. Erre utalhat, hogy a most megjelent Közbeszerzési Értesítőben kiemelt helyen szerepel, hogy „egyszintes (nem emeletes)”, városi menetrend szerinti személyszállításra alkalmas buszokat akarnak vásárolni. Szintén elvárás, hogy a beszállóterek és az azokat összekötő járófelületek száz százalékban alacsony padlós, kerekes székkel közlekedő utasok fel- és leszállására is alkalmas városi autóbusz-konstrukciók legyenek. Ahogyan az is elvárás, hogy az autóbuszok Euro VI környezetvédelmi előírásnak megfelelő dízelüzemű motorral legyenek felszerelve.
A teljes megajánlott autóbuszflottának azonos típuscsaládba kell tartoznia, a típus és kialakítás tekintetében teljesen homogénnek kell lennie. Szintén elvárás a buszokkal kapcsolatban, hogy azok audio- és vizuális utastájékoztató rendszerrel legyenek felszerelve. A jármű vezető- és utasterének is klimatizáltnak kell lennie. Ez utóbbi kapcsán azt is megjegyezték, hogy a klímaberendezésnek gyári és a gyártási folyamat során beépítettnek kell lennie, az utólag beszereltet nem fogadják el.
A BKV nem raktárról akar vásárolni, hisz a felhívásban kikötötte, hogy a gyártás időpontja nem lehet korábbi a jármű leszállítását megelőző 12 hónapnál, és a járműveknek magyarországi (első) forgalomba helyezésűeknek kell lenniük. A beszerzés becsült költségét nem közölte a BKV, de a felhívásból kiderül, hogy az értékelésnél legnagyobb súlya az árnak lesz.
A kész buszokra vonatkozó pályázatnál további elvárás, hogy a nyertes ajánlattevőnek rendelkeznie kell Budapesten vagy annak ötven kilométeres vonzáskörzetén belül saját vagy szerződött szakszervizzel. A majdani nyertes köteles jótállást vállalni a kocsiszekrény szerkezetének korrózióállóságára az átadás-átvételtől számított legalább tíz éven át, míg a járművekre (a kocsiszekrény szerkezetének korrózióállósága kivételével) vonatkozó teljes körű jótállás az átadás-átvételtől számított legalább 24 hónap.
A kész buszokra vonatkozó felhívásban kikötötték, hogy a BKV nem teszi lehetővé a közös ajánlattevők részére gazdálkodó szervezet létrehozatalát. A pályázóval szemben elvárás egyebek között, hogy a felhívás megküldését megelőző három üzleti évben összesen a teljes nettó árbevétele elérje az 1500 millió forintot vagy a 4,75 millió eurót.
Az az ajánlattevő minősül szerződéskötésre alkalmasnak, amely az elmúlt 72 hónapban az EU- vagy az EFTA-tagországok előírásainak megfelelően leszállított és üzembe helyezett összesen legalább harminc, sorozatban (azonos műszaki tartalmú) száz százalékban alacsony padlós, új, dízelmeghajtású csuklós autóbuszt.
Ütemezett szállítás
A készen vásárolt járműveknél az alapmennyiségből, vagyis a 75-ből az első 15 busznak a szerződés aláírásától számított 180 napon belül kell megérkeznie, az utolsó tucatnak pedig 208 napon belül. A járműopció tekintetében a szállítási határidő a megrendelés kiadásától számított 180 nap, de az utolsó buszoknak legkésőbb 2020. április 30-ig meg kell érkezniük.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.