A légi közlekedés és a reptér környékének fejlesztését indokolja, hogy a gazdasági válság után a vasúti forgalom visszaállt a 2006–2007 előtti szintre, a légi közlekedés pedig négyszeres-hatszoros emelkedést mutat. A bécsi példából tanulva, Budapesten is egy olyan szárnyvonal kialakítása lehet életképes, amely visszacsatlakozik a fővonalba – mondta a „ferihegyi vasút” kapcsán Vitézy Dávid közlekedési szakértő.
A vasúti kapcsolat mellett a közúti infrastruktúra fejlesztése is szerepel a tervek között, sőt a reptéri gyorsforgalmi út rekonstrukciója 2018-ra be is fejeződhet. A beruházás költsége 9-9,5 milliárd forint körül alakulhat – mondta Szeneczey Balázs, Budapest főpolgármester-helyettese.
A főváros, Pest megye, a XVIII. kerület, Vecsés, a Budapest Airport Zrt. és a HungaroControl Zrt. még júniusban szándéknyilatkozatot írt alá a Budapest Repülőtéri Régió Klaszter megalakulásáról annak érdekében, hogy felgyorsítsák a repülőtér és térségének terület- és gazdaságfejlesztését.
Olyan térségről van szó, amely jelentős potenciállal rendelkezik, és ezt ki kell használni – mondta Szabó István, a Pest Megyei Közgyűlés elnöke. – Az érintett kerületeknek össze kell fésülniük a különféle fejlesztési elképzeléseket – emelte ki Ughy Attila, Budapest XVIII. kerületének polgármestere –, és el kell érniük, hogy ezek az arra legalkalmasabb helyszínen valósuljanak meg.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.