A Kieselbach Galéria október 12-i árverésének sztártétele Patkó Károly korai korszakának egyik legfontosabb darabja, az 1926-os Fürdőzők lesz. A festő „árkádiás” korszakából, az elveszett paradicsom utáni vágyódás újklasszicista festményei közül származó, nagy méretű olajkép többszörösen kiállított és reprodukált mű, 34 millió forintról indul, becsértéke pedig a 40 és 75 millió közti sávban lett meghatározva, bár a felső értéke feszítettnek tűnik. Szinte a teljes anyagra jellemző, hogy a széles becsértékes sávoknak valahol a közepe táján van a realitás. Az árverés másik két vezető tétele Aba-Novák Imre temperával festett zsögödi életképe 1935-ből, 22–34 milliós becsértékkel, induló ára pedig 14 millió forint. Czigány Dezső Cézanne hatását mutató almás csendélete egyszerű és szép, becsértéke 18–28 millió, kikiáltási ára 12 millió forint.
A nagyszabású, összefoglaló múzeumi tárlatok után sok gyűjtő próbálja meg a piacon értékesíteni a festményeket. A nyár egyik fontos kiállításáról, a Szentendrei MűvészetMalomból érkezett az árverésre több Perlrott Csaba Vilmos-mű. A szokatlanul könnyed virágcsendélet 16 millióról (becsértéke 20–35 millió), a szuggesztív tekintetű, fehér inges nő portréja 15 millióról kezd (becsértéke 20–30 millió forint). Batthyány Gyula életmű-kiállítása tavasszal a Kieselbach Galériában, majd a nyár folyamán Győrben volt látható, ennek hatása is érződik. A legkiemelkedőbb Batthyány-festmény az anyagban, az Elegáns társaság 24 millió forintos kezdő ár mellett 28–38 milliós becsértéket kapott. Scheiber Hugó nagyszámú életművéből minden árverésre jut, de a galéria Scheiber-kiállítása és -monográfiája a kvalitásosabb darabokat is előhozta, ilyen a Josephine Bakert ábrázoló kép vagy egy virágcsendélet, amely 3 és fél millióról indul, 5–8 millió közti becsértékkel.
Természetesen megtalálhatók a magyar árverések állandó szereplői: Mednyánszkytól 15 festmény is, közülük az állócsillagai, a Pihenő trén hóban 10 millióról kezd, becsértéke 14–22 millió forint. A hat Vaszary János-festmény közül a Reggeli fények című pasztell egy tükör előtt fésülködő nőt ábrázol, becsértéke 12–18 millió forint, és egy olajjal festett aktkép, ugyanilyen értékeléssel, 7 és fél milliós kikiáltási áron. Rippl-Rónai Józseftől is egy van egy kellemes pasztellkép, a Pasziánszozó hölgy, becsértéke 8–12 millió forint.
Különleges alkalom, hogy megjelent az aukciós piacon a 2,5 millió eurós leütési árával a magyar vonatkozású nemzetközi árverési rekordot tartó Hantai Simon. A nemzetközi árak és a tavalyi, Ludwig múzeumbeli életmű-kiállítása indokolja az 1971-es Etűd magas, 6 és fél millió forintos kikiáltási árát, becsértéke pedig 8–15 millió forint.
Ha már a különlegességeknél tartunk, a fiatalon, alig 28 évesen elhunyt, nemcsak a műkereskedelemben, de a művészettörténetben is szinte ismeretlen Rauscher György képének felbukkanása is unikális, a művész Berliben élt és tevékenykedett, és a kb. száz darabból álló életműve javarészt lappang. Az Öltönyös férfi kaktusszal című, 1928 körüli vászna 6 millióról indítva várja a liciteket, becsértéke 7–12 millió forint.
A grafikai munkák közt is akad egy érdekesség, Kozma Lajos art deco enteriőrterve a harmincas évekől, 500 és 800 ezer forintos becsértékkel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.