A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a Telefonkönyv Magyarország Kft. megtévesztő reklámozási gyakorlatot folytatott azzal, hogy számlalevélnek látszó dokumentumot küldött a vállalkozásoknak, adataik online telefonkönyvben történő megjelenítését ajánlva. A jogsértésért 4,75 millió forint bírságot szabott ki a GVH.
A GVH a Telefonkönyv Magyarország Kft. 2013 márciusa és 2015 márciusa között folytatott, direkt marketing útján megvalósuló reklámtevékenységét vizsgálta. Az eljárás során bebizonyosodott, hogy a postai úton küldött ajánlatok megtévesztők voltak, mert nagymértékben hasonlítottak egy olyan számlára, amelyet egy már korábban megkötött szerződés alapján bocsátott volna ki a cég.
A GVH döntése szerint a Telefonkönyv Magyarország a meglévő üzleti partnerség álcája mögé bújva igyekezett ügyfeleket szerezni, elvonta a címzettek figyelmét arról, hogy a két vállalkozás között még nincs szerződéses viszony, fokozta a megtévesztő hatást azzal, hogy szerződésnek nevezte üzleti ajánlatát, valamint nem törekedett semmilyen módon arra, hogy a küldeményében található „számlát” olyan külső jegyekkel ruházza fel, amelyek legalább elbizonytalanították volna a címzetteket arra nézve, hogy valóban számlát kaptak-e.
A GVH enyhítő körülményként vette figyelembe, hogy a cég visszafizeti a hozzá beérkező díjat azok számára, akik jelzik, hogy nem kívánják igénybe venni a szolgáltatást, és kérik a díj visszafizetését.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.