Gyenge adatokkal keserítette részvényeseit a SABMiller egy nappal az után, hogy hivatalossá vált a brit–dél-afrikai cég beolvadása az Anheuser-Busch InBevbe.
A globális sörpiac két vezetője közül a kisebbik, a SABMiller a szeptemberrel zárult fél évben egyik fontos mutatóján sem tudott javítani. Söreladásai az egy évvel ezelőtti szinten rekedtek, bevételeit viszont az árfolyamhatás rendesen erodálta: a 9,99 milliárd dolláros forgalom 12 százalékos visszaesést takar, igaz, tavalyi árfolyamon számolva 5 százalékos növekményt mutat a mérleg. A profit sem maradt szárazon, az adózás előtti eredmény az előző évihez képest kereken félmilliárd dollárral 2,35 milliárdra apadt. A cég mindkét fő piacán, Európában és az Egyesült Államokban is kevesebb sört értékesített, ennek okát a kézműves sörök által támasztott egyre erősebb konkurenciában látják.
A fejlődő piacokon, így Afrikában és Latin-Amerikában viszont nőtt a forgalmuk, amit jó jelként értékelnek. Azt már kevésbé, hogy a világos söröknél teljesen leállt a növekedés. Szerencsére az üdítők iránti kereslet felfutása enyhíti ezt a gondot. A fúzió kapcsán azonban itt is felmerül egy súlyos kérdés: a feleknek választaniuk kell, hogy az AB InBev által preferált Coca-Colával üzletelnek-e tovább, vagy inkább a SABMiller partnerének, a Pepsinek szavaznak bizalmat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.