BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Több halálos baleset volt a magyar utakon - az autósok hibája volt a legtöbb

Nagyot nőtt a harmadik negyedévben a halálos balesetek száma a magyar közutakon. A balesethez leggyakrabban gyorshajtás vezetett.

Az idei harmadik negyedévben 7,2 százalékkal több, egész pontosan 4890 személysérüléses közúti közlekedési baleset történt a magyar közutakon, mint egy évvel korábban – derül ki a KSH adataiból A járművezetők többször szegték meg a közlekedési szabályokat, a sebességet 10, az irányváltoztatás szabályait 11 százalékkal több esetben nem megfelelően alkalmazták. A súlyos sérüléssel járó balesetek száma 7,1, a könnyű sérüléssel járóké pedig 6,8 százalékkal nőtt.

A halálos balesetek száma 157 volt, 18 százalékkal több, mint 2014 azonos időszakában. Ebből 11 baleset a gyalogosok, 146 a sofőr hibája volt. 63 alkalommal gyorshajtás, 31-szer szabálytalan kanyarodás vagy haladás, 26-szor pedig az elsőbbség meg nem adása vezetett balesethez. Olyan alkalom egy sem volt, amikor a jármű műszaki hibája, pályahiba, vagy épp az utasok hibája miatt lett volna halálos baleset.

A balesetek 59 százalékát személygépkocsik, 13 százalékát kerékpárosok, 10 százalékát tehergépkocsik okozták. A személyszállító járművekkel 7,8 százalékkal több balesetet okoztak. A kerékpárosok és a segédmotoros kerékpárosok 5,2 és 2,0 százalékkal kevesebb balesetet okoztak, mint egy éve. A járművezetők hibájából 16 százalékkal több baleset történt.

A balesetek 68 százaléka lakott területen belül történt. Az autópályákon 42 százalékkal több volt a baleset, mint egy évvel ezelőtt. Az M5-ös autópályán 19-ről 36-ra, az M6-oson 5-ről 8-ra nőtt a balesetek száma.

A 100 kilométer közútra jutó balesetek száma az M6-oson volt a legkisebb (4,5) az összes autópálya 100 kilométerére jutó 16 balesetével szemben, míg az M1-es és M5-ös autópályán volt a legtöbb (30, illetve 22).

0,9 százalékkal csökkent az ittasan okozott balesetek száma, ami az összes baleset 9,2 százaléka volt. A gyalogosok által előidézett balesetek 5,1, míg a személygépkocsi-vezetők okozta balesetek 7,8 százaléka ittas állapotban történt. Az enyhébb szabályozás ellenére a kerékpárosok közel 17 százalékkal kevesebb balesetet okoztak ittas állapotban, mint egy évvel korábban. A motorkerékpár-vezetők közel két és félszer több balesetet idéztek elő alkohol befolyása alatt, mint az előző év azonos időszakában. Az ittasan okozott személysérüléses közúti közlekedési balesetek 50 százaléka személygépkocsi-vezetők, 27 százaléka a kerékpárosok hibájából következett be.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.