Az idei harmadik negyedévben 7,2 százalékkal több, egész pontosan 4890 személysérüléses közúti közlekedési baleset történt a magyar közutakon, mint egy évvel korábban – derül ki a KSH adataiból A járművezetők többször szegték meg a közlekedési szabályokat, a sebességet 10, az irányváltoztatás szabályait 11 százalékkal több esetben nem megfelelően alkalmazták. A súlyos sérüléssel járó balesetek száma 7,1, a könnyű sérüléssel járóké pedig 6,8 százalékkal nőtt.
A halálos balesetek száma 157 volt, 18 százalékkal több, mint 2014 azonos időszakában. Ebből 11 baleset a gyalogosok, 146 a sofőr hibája volt. 63 alkalommal gyorshajtás, 31-szer szabálytalan kanyarodás vagy haladás, 26-szor pedig az elsőbbség meg nem adása vezetett balesethez. Olyan alkalom egy sem volt, amikor a jármű műszaki hibája, pályahiba, vagy épp az utasok hibája miatt lett volna halálos baleset.
A balesetek 59 százalékát személygépkocsik, 13 százalékát kerékpárosok, 10 százalékát tehergépkocsik okozták. A személyszállító járművekkel 7,8 százalékkal több balesetet okoztak. A kerékpárosok és a segédmotoros kerékpárosok 5,2 és 2,0 százalékkal kevesebb balesetet okoztak, mint egy éve. A járművezetők hibájából 16 százalékkal több baleset történt.
A balesetek 68 százaléka lakott területen belül történt. Az autópályákon 42 százalékkal több volt a baleset, mint egy évvel ezelőtt. Az M5-ös autópályán 19-ről 36-ra, az M6-oson 5-ről 8-ra nőtt a balesetek száma.
A 100 kilométer közútra jutó balesetek száma az M6-oson volt a legkisebb (4,5) az összes autópálya 100 kilométerére jutó 16 balesetével szemben, míg az M1-es és M5-ös autópályán volt a legtöbb (30, illetve 22).
0,9 százalékkal csökkent az ittasan okozott balesetek száma, ami az összes baleset 9,2 százaléka volt. A gyalogosok által előidézett balesetek 5,1, míg a személygépkocsi-vezetők okozta balesetek 7,8 százaléka ittas állapotban történt. Az enyhébb szabályozás ellenére a kerékpárosok közel 17 százalékkal kevesebb balesetet okoztak ittas állapotban, mint egy évvel korábban. A motorkerékpár-vezetők közel két és félszer több balesetet idéztek elő alkohol befolyása alatt, mint az előző év azonos időszakában. Az ittasan okozott személysérüléses közúti közlekedési balesetek 50 százaléka személygépkocsi-vezetők, 27 százaléka a kerékpárosok hibájából következett be.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.