Újabb nagy szereplővel bővül a mobilfizetési piac, a Walmart is elérhetővé tette ezt a lehetőséget. A cég lépése azért meglepő, mert eddig főleg a technológiai vállalatok jártak élen az okostelefonok újszerű hasznosításában. Az amerikai üzletlánc Walmart Pay nevű szolgáltatása a társaság már létező mobilalkalmazásán belül érhető el, tulajdonképpen annak egy új funkciója. A megoldás Android és iOS rendszeren egyaránt használható, és ugyanúgy, mint a rivális rendszereknél, hitelkártyát kell hozzárendelni, hogy fizetni lehessen vele. Ugyanakkor a Walmart szakított a leginkább elterjedt, NFC-s (kis távolságú, vezeték nélküli kommunikáció) technológiával, ehelyett QR-kód leolvasásával működik a megoldás. Az üzletlánc ezt azzal indokolta, hogy így azonnal az összes, kamerával és megfelelő leolvasóalkalmazással rendelkező telefonnal használni lehet, és a pénztáraknál sincs szükség jelentősebb beruházásra. A szolgáltatás egyelőre csak néhány Walmart boltban érhető el az Egyesült Államokban, azonban a tervek szerint 2016 első felében az egész országra kiterjesztik ezt a fizetési módot. Az üzletlánc mobilalkalmazását októberben 24 millióan használták a comScore piackutató cég adatai szerint, így bőven akad potenciális felhasználója a mobilfizetési megoldásnak. A saját rendszer nagy előnye, hogy nem kell jutalékot fizetniük a szolgáltatás üzemeltetőinek, mint például az Apple, a Google vagy a Samsung hasonló rendszereinél.
Míg tavaly ősszel, az Apple Pay indulásakor még sokan felvetették, hogy korai a pénztáraknál lezajló mobilfizetési forradalomról beszélni, addig kicsit több mint egy év múlva más a kép: a legnagyobb technológiai cégek, a Google és Samsung is beálltak a sorba. Az eMarketer piackutató előrejelzése szerint az idén még 8,7 milliárd dollárt fizetnek az Egyesült Államokban a kasszáknál valamilyen mobiltelefonos megoldással, ugyanakkor jövőre már 27 milliárd dollár fölé nő ez az összeg, 2019-re pedig átlépheti a 210 milliárd dollárt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.