Váratlan helyről kaphat megmentőt a Boeing 1970 óta gyártott óriásgépe, a 747-es: egy orosz légi teherfuvarozó társaság, az AirBridgeCargo Airlines rendelne hat év alatt 18 darabot a számos korszerűsítésen átesett Jumbókból. Az első három gépet már jövőre üzembe állítanánk egy lízingkonstrukció keretében, utána szintén évi háromdarabos mennyiségben szállítanák le a gépeket 2022-ig.
A Boeingnak hamarosan döntenie kell a 747-esek gyártásának leállításáról vagy folytatásáról, mivel jelenleg csak 2017 közepéig vannak megrendeléseik erre a típusra. Népszerűségének hanyatlása törvényszerű volt, ugyanis a légitársaságok az olcsóbban és hatékonyabban működtethető modelleket keresik. Ami biztos, az everetti üzem bezárása 1,9 milliárd dolláros költséggel járna, átalakítása más modellek gyártására gazdaságtalannak tűnik.
Ha a folytatás mellett döntene a Boeing, akkor a teherszállítás kerülne előtérbe, logisztikai cégeket kellene meggyőzniük az óriásgép előnyeiről. Az elnöki különgép lecserélése is időszerű lenne, ám a 25 éves Air Force One leváltása nemrég költségvetési-politikai vita homlokterébe került. Eddig összesen 1519 darab 747-est gyártottak, az utolsó, 2011-ben debütált 8-as szériából csak 121 készült. Az idén mindössze két megrendelés érkezett a listaáron 380 millió dolláros gépre, az is házon belülről: a Boeing lízingcége volt a vevő, a felhasználó pedig a már említett AirBridgeCargo Airlines, amelynek 13 darabos flottája egytől egyig 747-esekből áll.
A repülőgépek leszállítása nem sértené az oroszok elleni embargót, az ügylet finanszírozása azonban nem lesz egyszerű – emeli ki írásában a Bloomberg, utalva arra, hogy ebben szerepet vállalhat a U. S. Export-Import Bank is. Az mindenesetre intő jel, hogy a Boeing nyakán maradt, összesen 2,21 milliárd dollár értékű hat 747-es utasszállítóból kettőt az azóta csődbe ment orosz Transaero Airlines rendelt tőle.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.