Meglepetéssel szolgált a Procter & Gamble (P&G): a háztartási és vegyipari cikkek egyik vezető gyártója, az utóbbi évek gyengébb teljesítményét maga mögött hagyva, forgalmának erősödéséről számolt be.
Bár a decemberrel zárult negyedévben lekönyvelt 16,9 milliárd dolláros bevétel 9 százalékkal alacsonyabb az egy évvel korábbinál, árfolyamhatásoktól megszűrten már 2 százalékos éves bővülés mutatkozik. Sokkal nagyobb, 37 százalékos pluszt mutat az egy részvényre eső nyereség értéke (EPS), amely 1,12 dollárra jött ki. A 3,21 milliárd dolláros negyedéves adózott profit 35 százalékos bővülést takar. A bivalyerős dollár elsősorban a kínai, az orosz és a brazil piacról származó bevételeiket csökkentette látványosan, de ezt valamelyest ellensúlyozni tudta az amerikai piacon végrehajtott áremelés, amely nem járt érezhető forgalomcsökkenéssel.
Globálisan tolerálható mértékben, 3-3 százalékkal esett a szépség-, illetve a babaápolási cikkek eladási volumene. A cég élére tavaly kinevezett David Taylor szerint a nyereség növekedésében nagy szerepe volt a költségcsökkentési programjuknak. Az erős dollár miatt fellépő negatív árfolyamhatás az idén is nyomás alatt tartja a P&G bevételét, ami emiatt 7 százalékkal csökkenhet. Az árfolyamhatás az egy részvényre eső nyereséget várhatóan 11 centtel apasztja a júniusban záruló üzleti évben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.