Bár a magyar piacon működő futárcégek száma csökkent az elmúlt években, a szektor összesített árbevétele és adózás előtti eredménye is nőtt – derül ki a Bisnode nemzetközi cégminősítő adataiból. A felmérés szerint a futárpostai tevékenység, különösen a nagy és stabil cégek számára jövedelmező vállalkozás. A koncentrálódó piac ugyan megnehezíti a belépést, de előfordulhat, hogy új kihívóval kell szembenézniük az iparág szereplőinek. Mivel a személyszállítással indító Uber külföldön már futárpostai tevékenységgel is próbálkozik, valószínűleg a piaci ár alá megy, ha itthon is elindítja ezt a szolgáltatást. Az iparág teljesítménye jó, a növekvő internetes kereskedelem is fokozza a szektorban rejlő potenciált, így az Uber várhatóan Magyarországon sem fogja kihagyni ezt a lehetőséget.
Tavaly december elején már csak 916 cég folytatott futárpostai tevékenységet Magyarországon. Két évvel korábban számuk meghaladta az ezret. A csökkenésnek azonban nem a magas bedőlési arány az oka, ebben ugyanis az iparág cégei az 1,79 százalékos értékkel az országos átlag alatt vannak. Az elmúlt 12 hónapban kevés céget számoltak fel: a hitelezők által indított eljárások száma csupán 17 volt, míg 2014-ben 42 cég ellen indult felszámolási eljárás. A kényszertörlések száma is csökkent. Kevés a végelszámolás is, évente 10-15 cég szűnik meg ezen a módon. A Bisnode adatai szerint a szektor cégei átlagosan jobban fizetnek a magyar átlagnál. A 2014. évihez képest javult is a fizetőképességük.
A csökkenő cégszám ellenére az elmúlt években emelkedett a szektor összesített árbevétele és adózás előtti eredménye is. Az iparág 2014-ben 63 milliárd forintnyi bevételt termelt, a összesített adózás előtti eredménye pedig az előző évhez képest majdnem megduplázódott. Viszont kevés új cég alakult a szektorban, 2015 első 11 hónapjában 32 vállalkozás jött létre egyéb postai vagy futárpostai főtevékenységgel, míg tavalyelőtt éves szinten 56. A legnagyobb vállalkozások jól teljesítenek, azaz a fuvarpostai tevékenység inkább a nagyobb cégeknek jövedelmező. Nem ritka egy év alatt a 30-40 százalékos árbevétel-növekedésük sem, de a kisebb vállalkozásoknak gyakran hasonló arányú bevételkieséssel kell szembesülnünk.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.