Száznál is több ember állásába került, hogy a sportkameráiról ismert GoPro nem teljesítette éves eladási tervét. Különösen a becsülttől jóval elmaradó karácsonyi forgalom okozott az amerikai cég számára nagy megrázkódtatást, ezután látták elkerülhetetlennek a 7 százalékos leépítést. A Yahoo elemzői konszenzusa 512 millió dolláros negyedik negyedéves forgalomról szólt, ebből 435 milliót teljesíthetett a cég – írja a Forbes. A Nasdaq fel is függesztette szerdán a kereskedést a GoPro papírjaival, tartva attól, hogy a bejelentés eladási lavinát indít el. Az árfolyam ekkor 14,6 dollárnál járt, ami azt jelenti, hogy a megelőző 12 hónap során a vállalat értékének 70 százalékát veszítette el.
A bajok júliusban, a Hero4 Session kocka formájú sportkamera piacra dobásával kezdődtek. A korábbiakhoz képest feleakkora méretű és 40 százalékkal könnyebb vízálló sportkamerára nem volt vevő a közönség. A készüléket durván leárazták, ez vezetett ahhoz, hogy az ünnepek miatt hagyományosan legerősebb negyedik negyedév gyatrán sikerült. A cég 21 millió dollárt veszített azon, hogy a 399 dollárra árazott kamerát 199 dollárért vesztegette. További 30-35 millió veszíthet a raktárkészlet felduzzasztásán és a magasabb áron beszállított alkatrészeken. A GoPrónál az elrugaszkodott árazást, a gyenge marketinget és a rossz időzítést tették felelőssé a Session kudarcáért. Nick Woodman alapító-vezérigazgató érzelmileg nehéznek, de elkerülhetetlennek nevezte a leépítést.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.