Újabb rekordokat ért el a Mark Zuckerberg vezette Facebook, amelynek negyedéves bevétele tavaly év végén először lépte át az
5 milliárd dolláros határt. A közösségiportál-üzemeltető 52 százalékkal 5,84 milliárdra növelte forgalmát 2014 záró három hónapjához képest. A bevételnek immár 80 százaléka, 4,67 milliárd dollár származott a mobilhirdetésekből. Eközben adózott nyeresége első alkalommal lépte át az egymilliárd dolláros küszöböt. Az elemzői várakozásoktól elrugaszkodott 1,56 milliárdos – részvényenkénti 68 helyett 79 centes – profit hírére a szerdai piaczárás utáni kereskedésben 12 százalékkal erősödött a Facebook árfolyama, visszaszedve az éve eleje óta leadott 8 százalékot. A cég piaci értéke 300 milliárd dollár körül mozog.
A Facebook minden területen erősíteni tudott, s közelebb került a hirdetési piacon nagy riválisához, a Google-hoz. Igaz, a különbség köztük egyelőre ég és föld léptékű. A digitális reklámok piacán a Mark Zuckerberg vezette Facebook részesedése 2015-ben nyolcról tízszázalékosra nőtt, miközben a Google-é 32-ről harmincra mérséklődött az eMarketer felmérése szerint. A Google anyavállalata, az Alphabet hétfőn teszi közzé friss negyedéves mérlegét, így könnyen lehet, hogy helyreáll a status quo.
Ahogy a bevételek, úgy a kiadások is nőnek a Facebooknál, bár lassabb tempóban. A negyedévben a Facebook üzemeltetése 21 százalékkal kerül többe az egy évvel korábbinál, ám a cég nem luxuskiadásokra költ, hanem a jövőbe fektet: a felhasznált 3,28 milliárd dollár jó része a hosszú távú célok elérését segíti, abból a mesterséges intelligencia, a virtuális valóság és a globális internetelérés területén folyó kutatásokat finanszírozzák. David Wehner pénzügyi igazgató a működési költségek idei emelkedését 30-40 százalék körülire tette. Megjegyezte, hogy a Facebooknál szinte semmit sem éreztek a globális makrogazdasági környezet romlásából fakadó hatásokból, a dollár erősödése sem ütött mély nyomokat a mérlegükön. Főnöke, a két hónapos szülési szabadságáról a héten visszatért Mark Zuckerberg közleményében 2015-öt kiemelkedő sikerévnek nevezte: tovább építették a közösségüket, és üzletileg is erősödni tudtak, s ezt az utat kívánják járni a jövőben is.
A Facebook mobil eszközökre küldött hirdetéseinél egyre nagyobb a fénykép- és videoküldő és -megosztó Instagram részesedése. Az alkalmazást 2012 áprilisában, akkor horribilisnek számító egymilliárd dollárért vette meg a Facebook, de az alkalmazás már visszahozta az árát. A hirdetők ki is használják a benne rejlő marketinglehetőséget, hiszen a legnagyobb száz megrendelőből 98 árukapcsolásként az Instagramon is kéri reklámja elhelyezését. A célközönség közben gigantikusra növekedett: a Föld 7,4 milliárd lakosából már 1,59 milliárd használja rendszeresen – azaz havonta legalább egyszer – a Facebook szolgáltatásait. Ez elvileg 21 százalékot meghaladó elérési arány. A decemberrel zárult negyedévben 40 millióan regisztráltak a Facebook felületén. Felhasználói közül 1,04 milliárdan Facebook-függők, ők naponta egyszer felkeresik a portált. Mérföldkőnek számít a mobil eszközökön a Facebookot elérő felhasználók aránya, ami most első ízben haladta meg a 90 százalékot.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.