Az idei Las Vegas-i szórakoztatóelektronikai kiállításon, a CES-en mutatta be legújabb csúcsmobilját a Huawei, és az akkor ismertetett tulajdonságok és képességek alapján a Mate 8 egyértelműen kihívója lehet a Samsung és az Apple prémiumkategóriás készülékeinek. Azt, hogy mire képes az eszköz, most már a magyar felhasználók is megtapasztalják, ugyanis mától az Extreme Digitalnál, a Media Marktnál és a Speedshopnál megvásárolható. A mobilcégek közül elsőként a Magyar Telekomnál lesz elérhető a készülék február 1. és 14. között egy előrendelési akció keretében, és 15-én kezdődik meg az értékesítés.
A Huawei a múlt évben a harmadik legnagyobb okostelefon-gyártó volt a világon, és az elmúlt időszakban megfigyelhető volt, hogy egyre nagyobb hangsúlyt fordítanak a közép- és felső kategóriás eszközökre, szakítva a kínai cégek hagyományos megközelítésével. Ennek köszönhetően világszinten is széles körű ismertségre tett szert a márka.
A január elején bemutatott Mate 8, követve a trendeket, hatalmas, 6 colos, full HD-kijelzőt kapott. A nagy gyártók eredetileg az ázsiai felhasználók igényeihez alkalmazkodva kezdtek egyre nagyobb képernyővel ellátott okosmobilokat készíteni, a gyorsan bővülő videofogyasztás azonban az amerikai és európai mobilosok körében is népszerűvé tette a nagy eszközöket.
A Mate 8 a Huawei saját fejlesztésű, Kirin 950 chipkészlettel rendelkezik, amely elődjéhez képest kétszer nagyobb processzorteljesítményt, 125 százalékkal megnövelt grafikus gyorsítást és 70 százalékkal magasabb energiahatékonyságot biztosít. A kínai társaság igyekezett orvosolni az egyik leggyakoribb felhasználói problémát is, a gyors lemerülés ellen egy 4000 mAh-s akkumulátort kapott a készülék, így átlagos használat során akár két és fél napot is kibír töltés nélkül. A Mate 8 természetesen a legújabb, 6.0-s Android verziót futtatja a Huawei saját fejlesztésű EMUI 4.0 kezelőfelületével. Az eszköz 8 megapixeles előlapi és 16 megapixeles hátlapi kamerát kapott.
Az új telefon alkalmas lehet arra, hogy a vállalat tovább erősítse pozícióját az okostelefonok piacán. A globális ismertség növekedése kedvezően hatott a cég magyarországi értékesítésére is. A társaság fogyasztói üzletága tavaly 86 százalékkal növelte hazai bevételét 2014-hez képest. A GfK adatai szerint az eladott okosmobilok számát vizsgálva hétszázalékos piaci részesedést ért el 2015-ben, míg egy évvel korábban még csak 4,4 százalék volt ez az arány. Sőt, a múlt év utolsó hónapjában már minden tizedik, itthon eladott okostelefont a cég gyártotta. A vállalat ambiciózus célt tűzött ki maga elé 2016-ra a magyar piacon: megduplázná piaci részesedését.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.