Csak az Aspirinből már nem lehet megélni – a Bayer ezért úgy döntött, a jövőben a rákkutatásra koncentrálja erőforrásait. Németország legértékesebb cége immár tíz éve adós új rákellenes gyógyszer piaci bevezetésével, ennek a sorozatnak vet véget új stratégiájával. A váltás mögött szikár profitérdekek húzódnak meg, hiszen a tavaly még 65 milliárd dolláros piac 2018-ra az előrejelzések szerint 100 milliárd dollárosra bővül, s ebből szeretne minél nagyobb szeletet kihasítani a Bayer. Az új tervek szerint 2020-ig öt új medicinával és sugárterápiás kezeléssel szélesíti a kínálatát – írja a Bloomberg. A kísérleteket három éve kezdték meg, akkor duplázták meg, s növelték 17-re kísérleti rákgyógyszereik számát. Ezek közül érhet be több is a következő négy évben, ami David Weinreich fejlesztési igazgató szerint hozzásegítheti a Bayert ahhoz, hogy az onkológiai gyógyszerek piacán mellékszereplőből főszereplővé válhasson. Egyik főszereplővé, hiszen a 34 rákgyógyszert fejlesztő piacvezető Roche-sal egyelőre nem konkurálhat. Amíg a németek kutatási büdzséje tavaly 2 milliárd dolláros volt, a svájciak 8,4 milliárdot invesztáltak ezen a területen.
A Bayer legelőbbre a prosztatarák és a non-Hodgkin-limfóma kezelésére szolgáló gyógyszerének a kifejlesztésében tart. Tíz éve lépett a piacra a pajzsmirigy-, a máj- és a vesedaganatok kezelésében hatásos Nexavarral. A medicina 773 millió eurós forgalmával tavaly a cég ötödik legkelendőbb gyógyszere volt. Összehasonlításképpen a Roche számára mintegy 6,4 milliárdot hozott a MabThera, ez a Bayer gyógyszergyártásból származó összbevételének a fele. A köztük lévő különbség csökkentését szolgálja, hogy a Bayer tavaly 2,9 milliárd dollárért megvásárolta a prosztatarák-kutatásban élen járó norvég Algetát, amellyel együtt a Thorium–227-es néven futó sugárterápiás módszer is hozzá került.
Werner Baumann igazgatósági tag nemrég elemzők előtt azt mondta, hogy a Bayernek a jelenleginél is több pénzt és energiát kell fordítania a rákellenes küzdelemre és az együttműködésre. E téren az utóbbi másfél évtizedben lemaradt a Bayer, de most a Heidelbergi Rákkutató Központtal és az izraeli Compugen biotechnológiai vállalattal való kapcsolat szorosabbra fűzésével próbálja hátrányát csökkenteni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.