Háztartási vegyi áruból és kozmetikumból a kiskereskedelem mintegy 356 milliárd forint forgalmat bonyolított le tavaly, 6 százalékkal nagyobbat, mint egy évvel korábban. A mennyiséget tekintve változatlan maradt az eladás - derül ki a Nielsen kiskereskedelmi indexéből.
Két számjegyű növekedést regisztráltak a tusfürdők, papír zsebkendők, dekor kozmetikumok, konyhai törlőkendők, toalett-tisztítók és testápoló szerek bolti eladásában.
„Kozmetikumoknál és papír zsebkendőnél azt figyeltük meg, hogy a drágább prémium termékek iránt emelkedett a kereslet, ami a növekedés motorjává vált. Hasonló trendet tapasztaltunk a karácsonyi ajándékcsomagoknál is, amelyek testápolókat, kozmetikumot tartalmaznak. Ott is több drágább terméket vettek a fogyasztók, mint a tavalyelőtti ünnepi szezonban” – állapította meg Kapronczai Balázs, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője.
A láncok saját márkás termékeinek bolti eladása 5,6 százalékkal nőtt tavaly, a gyártói márkáké pedig ennél nagyobb mértékben, 6,4 százalékkal.
Ami a bolttípusok súlyát illeti, az erős koncentráltság 1 százalékponttal tovább növekedett háztartási vegyi áruknál és kozmetikumoknál. Összes bevételük 87 százalékát vitték el a 400 négyzetméteresnél nagyobb üzletek és drogériák tavaly. Így a 400 négyzetméteres és kisebb egységeknek 13 százalék maradt.
Átlag felett bővült a háztartási vegyi áru és kozmetikum értékben mért forgalma Budapesten és Pest megyében valamint Délkelet-Magyarországon 8-8 százalékkal, míg Észak-keleten 7 százalékkal. A Dunától nyugatra viszont csak plusz 3 százalékot regisztráltak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.