Dittel Gábor, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete – NiT Hungary ügyvezető főtitkára a napilapnak azt mondta, elenyésző az üzemanyagárak csökkenésének hatása a közúti fuvarozók egyéb költségeinek növekedése mellett. A belföldi tankolás olcsóbbá válása jó hír, de a rendszeresen külföldön is tankoló kamionosoknak akkora könnyebbséget nem jelent, hogy ellensúlyozná a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások drágulását. Jelezte, hogy tavaly év végén a díjak átlagosan 40 és 100 százalék közti emelésével szembesültek a fuvarozók.
Árvay Tivadar, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) szóvivője a lapnak nyilatkozva elmondta, a gázolajárak csupán néhány százalékát teszik ki a fuvarozási költségeknek. Ha csak az üzemanyagok ára mérséklődne, és más költségek nem emelkednének, akkor csökkennének a fuvarozók díjai is. De az egyéb költségek is változnak, ezért a vállalkozások terheik növekedését érzékelik.
A Népszabadság azt írta, előreláthatólag nem mérséklődnek a helyközi buszjáratok viteldíjai sem, részben azért, mert a Volán-társaságok költségeiben csupán néhány százaléknyi csökkenést hoz az olcsóbb gázolaj.
Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) főtitkára azt mondta, a benzinen megspórolt összegnek csak csekély része jelent meg az élelmiszer- és az iparcikkpiacon, a fogyasztói árakból nagyítóval is nehéz lenne kimutatni a benzinár hatását.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.