A GLC abban a szerencsés helyzetben van, hogy főbb vetélytársai (Audi Q5, BMW X3) életciklusuk második felében járnak. Igazságtalan lenne azt mondani, hogy csupán ezért számíthat sikerre a Mercedes, de az időzítés a stuttgartiak malmára hajthatja a vizet. Az pedig, hogy a GLC a legfrissebb a szegmensben, a külsőn nagyon is látszik. Az új Merci „egyenpofa” mindegyik modellen nagyot szól, főleg, hogy domború és hosszú a motorháztető. Az autó befejezése meg kifejezetten elegáns, a vízszintes lámpatestek a GLC-nek is jól állnak.
A teljesen új formatervnek objektív előnye is van : míg a felmenő légellenállási együtthatója 0,34, az újdonságé 0,31. Az sem mellékes, hogy 12 centivel nőtt a tengelytáv és a hosszúság, közel 6 centivel bőségesebb a hátsó lábtér, a csomagtér 580 literes értéke pedig egyenesen óriási. A GLC nagyon is a tudtunkra adja, hogy igazi prémiumautó. Lehet, hogy a belső kissé barokkosnak hat egy minimalista stílusú Audihoz képest, de a minőségi benyomás, az illesztések és az anyaghasználat csillagos ötöst érdemel. A hátsó üléstámlák gombnyomással, elektromosan billenthetők, a légrugók meg leengedhetők, ha nem szeretnénk a magas raktérperemre felemelni a csomagjainkat. De említhetjük a teljesen huzatmentes klímát, az automata sávtartást (aktív kormányzással) vagy a városi araszolásban nagyon kényelmes stop&go automatikát. Az ütközéselkerülő rendszer a túlbuzgósága miatt már nem működik minden helyzetben tökéletesen: amikor gurulva, a gázról lelépve közelítettem meg egy zebrát, a rendszer a gyalogost érzékelve – kissé korán – satufékkel reagált. Ilyenkor legszívesebben feltenné az ember a kezét, és mondaná a mögötte lévő autósnak, hogy „bocs, de ez nem én voltam”.
A Mercedes büszkén hangoztatja ugyan, hogy a GLC 80 kg-mal könnyebb a GLK-nál, de maradjunk annyiban, hogy az újdonság is nehézbombázó, a tesztelt 250 d verzió több mint 18 mázsát nyom a mérlegen. Menet közben ez szerencsére nem érződik, a 204 lóerős biturbó dízel szó szerint alapjárattól húz, és ha nem is ülésbe préselősen gyorsít padlógázra, de kellő dinamikával és erőtartalékkal ruházza fel az autót. Kellemes meglepetés volt, hogy a Mercedes kínálatában évtizedes múltra visszatekintő, de folyamatosan optimalizált, 2,1 literes, négyhengeres dízelt úgy becsomagolták, hogy a kívülről hallható, kerregős motorhangból szinte semmi sem szűrődik be. A 8,0-8,5 liter közötti vegyes fogyasztás már nem annyira kimagasló, s mivel az üzemanyagtartály csak 50 literes (egy dízel Volvo XC60-asba ennél 20 literrel több üzemanyagot tölthetünk), a hatótáv nem nagy. Pedig a 9G-Tronic váltó olyan takarékosan kapcsolgat, amire még a legügyesebb sofőr sem lenne képes, ráadásul olyan harmonikusan működik együtt a dízelmotorral, ami még a kategórián belül is ritkaság. Ha mindehhez hozzávesszük a kis erővel forgatható kormányt és a fekvőrendőrökön is átlibbenő légrugós futóművet, nyilvánvaló, hogy a GLC hozza a Mercedestől elvárható komfortszintet.
De csak addig, amíg nem megyünk olyan útra, ahol keresztbordák vannak! Furcsa, ugyanis amíg a kisebb bukkanókat a 20 colos óriásfelnik ellenére tökéletesen kivasalja az Air Body Control rendszer, ha rámegyünk egy sűrű keresztbordás felületre, nem tud vele mit kezdeni a futómű, és olyat üt, hogy azt még egy sprőd rugózású, acélrugós rendszernek is nehezen bocsátaná meg az ember.
A Mercedes hű maradt abból a szempontból önmagához, hogy a konkurenseknél még ha jelképes mértékben is, de drágábban adja portékáját, ennek megfelelően 13,04 millió forintos összeget kell felszabadítania annak, aki egy GLC 250 d-t szeretne a garázsába állítani. Az alapár viszont csak tájékoztató jellegű, amit tesztautónk 22,5 milliós ára is mutat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.