BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Népszerű az online csomagkövetés

A high-tech vásárlók több alternatív kiszállítási lehetőséget használnak ki, mint a nem high-tech vevők – olvasható a UPS csomagküldő vállalat elemzésében. A technológiai kérdésekben jártas online vevők egyre több mobileszközt használnak.

A tanulmány – amelyet a comScore, a digitális területek piackutató vállalata végzett el a UPS számára – szerint a high-tech vásárlók 37 százaléka a nem lakóhelyre történő termékkiszállítási módokat preferálja. Számukra fontos a könnyű visszaküldési, illetve termékcsere-folyamat is. Ennek legfontosabb elemei között említették a könnyen kinyomtatható visszaküldési dokumentációt, a gyors termékcsere-átfutási időt és a könnyen elérhető üzleteket a bolton belüli visszaváltás esetén.

A technológiai kérdésekben jártas fogyasztók elsősorban vásárlásra, fizetésre és csomagkövetésre használják mobileszközeiket. A vásárlók 76 százaléka, a nem high-tech vevők 65 százaléka követi nyomon a kiszállítást is a mobiltelefonján.

A high-tech online vásárlók egyre inkább elvárják, hogy a kereskedők különleges mobilszolgáltatást is nyújtsanak számukra. A kutatás szerint 69 százalékuk vásárol termékeket mobileszközön, míg a nem high-tech vevőknél ez az arány csak 53 százalék. Az előbbiek 70 százaléka használta a kereskedőcég mobilalkalmazását is, szemben az utóbbiak 55 százalékával.
A mobillal való vásárlások iránti fokozott érdeklődés ellenére, vagy éppen ezért, a high-tech vásárlók számos területen javulást várnak. A tanulmány szerint 84 százalék elégedett a vásárlási élmény egészével, függetlenül a használt készüléktől, de már csak 66 százalék volt elégedett azzal, amikor okostelefonnal vásároltak. A kutatásból az is kiderült, hogy a high-tech vásárlók 69 százaléka keres rá a megvásárolni kívánt termékre mobilon bolti vásárlás során is, míg a nem high-tech vásárlóknál ez az arány csak 54 százalék.

Általánosan is elmondható, hogy növekszik azon online fogyasztók száma, akik mobiltelefont vagy mobiltelefont és számítógépet egyaránt használnak vásárlásaik során. Egy korábbi comScore-adat szerint 2015 júliusában az online vásárlók közel 80 százaléka használt számítógépet és mobiltelefont egyaránt, szemben a 2013 szeptemberében mért 66 százalékkal. Az online vásárlók 11 százaléka csak mobiltelefont használt, ez 2013 szeptemberében 8 százalék volt. A csak asztali számítógépet használók aránya viszont 10 százalékra csökkent 26 százalékról.

Fogyasztói elemzés

A kutatásban kétezernél több vásárlót kérdeztek meg. Az elemzés lefedi a high-tech vásárlók bolton belüli vásárlási szokásait és az ingyenes kiszállítási preferenciáikat is. A comScore meghatározásában high-tech vásárlóknak számítanak mindazok, akik a kutatást megelőző három hónapban legalább egyszer vásároltak technoló­giai terméket online.


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.