A tanulmány – amelyet a comScore, a digitális területek piackutató vállalata végzett el a UPS számára – szerint a high-tech vásárlók 37 százaléka a nem lakóhelyre történő termékkiszállítási módokat preferálja. Számukra fontos a könnyű visszaküldési, illetve termékcsere-folyamat is. Ennek legfontosabb elemei között említették a könnyen kinyomtatható visszaküldési dokumentációt, a gyors termékcsere-átfutási időt és a könnyen elérhető üzleteket a bolton belüli visszaváltás esetén.
A technológiai kérdésekben jártas fogyasztók elsősorban vásárlásra, fizetésre és csomagkövetésre használják mobileszközeiket. A vásárlók 76 százaléka, a nem high-tech vevők 65 százaléka követi nyomon a kiszállítást is a mobiltelefonján.
A high-tech online vásárlók egyre inkább elvárják, hogy a kereskedők különleges mobilszolgáltatást is nyújtsanak számukra. A kutatás szerint 69 százalékuk vásárol termékeket mobileszközön, míg a nem high-tech vevőknél ez az arány csak 53 százalék. Az előbbiek 70 százaléka használta a kereskedőcég mobilalkalmazását is, szemben az utóbbiak 55 százalékával.
A mobillal való vásárlások iránti fokozott érdeklődés ellenére, vagy éppen ezért, a high-tech vásárlók számos területen javulást várnak. A tanulmány szerint 84 százalék elégedett a vásárlási élmény egészével, függetlenül a használt készüléktől, de már csak 66 százalék volt elégedett azzal, amikor okostelefonnal vásároltak. A kutatásból az is kiderült, hogy a high-tech vásárlók 69 százaléka keres rá a megvásárolni kívánt termékre mobilon bolti vásárlás során is, míg a nem high-tech vásárlóknál ez az arány csak 54 százalék.
Általánosan is elmondható, hogy növekszik azon online fogyasztók száma, akik mobiltelefont vagy mobiltelefont és számítógépet egyaránt használnak vásárlásaik során. Egy korábbi comScore-adat szerint 2015 júliusában az online vásárlók közel 80 százaléka használt számítógépet és mobiltelefont egyaránt, szemben a 2013 szeptemberében mért 66 százalékkal. Az online vásárlók 11 százaléka csak mobiltelefont használt, ez 2013 szeptemberében 8 százalék volt. A csak asztali számítógépet használók aránya viszont 10 százalékra csökkent 26 százalékról.
Fogyasztói elemzés
A kutatásban kétezernél több vásárlót kérdeztek meg. Az elemzés lefedi a high-tech vásárlók bolton belüli vásárlási szokásait és az ingyenes kiszállítási preferenciáikat is. A comScore meghatározásában high-tech vásárlóknak számítanak mindazok, akik a kutatást megelőző három hónapban legalább egyszer vásároltak technológiai terméket online.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.