A Bagdy Gábor és Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettesek által jegyezett dokumentum szerint a kivitelezést három fő építési ütemre lehet osztani. A három szakasz kivitelezésére vonatkozó közbeszerzési eljárások lefolytatása egy időben történik, így a középső szakaszon is megkezdhetők lesznek a felújítási munkák.
Ezt segíti elő az, hogy a déli és északi szakaszok építésének ideje alatt, a középső szakaszon, a metró csökkentett üzemidőben, hajnali fél öt és este nyolc óra között közlekedne, így a megnövelt éjszakai üzemszünetben és a hétvégi vágányzárak idején a középső szakasz felújítási munkái is végezhetők.
A déli és északi szakasz átépítését, forgalomba helyezését követően a középső szakaszt tervezik majd lezárni - olvasható.
Mint írták, a munkálatok idején az utasokat pótlóbuszokkal szállítják. A kivitelezés optimális esetben novemberében kezdhető meg, a metróvonal forgalomba helyezésének határideje 2019. június vége, a korszerűsítési munkák kivitelezésének teljes befejezése 2019. szeptember 30.
A projekt várhatóan 137,5 milliárd forintból valósul meg.
A dokumentum szerint a vonalszakasz fejlesztési munkái során alapkövetelmény a meglévő állapot javítása, üzembiztos állapot kiépítése 80 kilométer/órás tervezési sebesség biztosítása mellett.
A biztosítóberendezés és az Automata Vonatvezető Rendszer(AVR) funkcionálisan továbbra is kielégíti a forgalmi, technológiai igényeket, ezért alapvetően a mechanikus elemek - autóstopok, váltóhajtóművek - szükség szerinti cseréjére, valamint a sínáramkörök, jelzők felújítására van szükség, ami biztosítja a további 20-25 évre történő megfelelő üzembiztonságú működést - olvasható.
A projekt keretében az állomásokat és a felszíni épületeket is felújítják. Felvonókat telepítenek az Újpest-Központ, a Gyöngyösi utca, a Forgách utca, a Lehel tér, a Nyugati pályaudvar, a Deák Ferenc tér, a Corvin negyed, a Nagyvárad tér, a Népliget és a Határ út állomásokon. Funkcionálisan új mozgólépcső építenek ki az Újpest-Városkapu, a Gyöngyösi utca, a Dózsa György út, a Lehel tér, a Nagyvárad tér valamint az Ecseri út állomásokon.
A felújítás során a meglévő "kis emelőmagasságú", valamint az Arany János utcai és Nyugati pályaudvari állomásoknál a "nagy emelőmagasságú" mozgólépcsőket kicserélik, továbbá a meglévő "nagy emelőmagasságú" mozgólépcsőket teljes felújítják.
A projekt során "zajszegény sínleerősítéseket", hangelnyelő burkolatokat, valamint hangcsillapító egységeket alkalmaznak majd.
A tervezett felújítások érintik továbbá az áramellátás korszerűsítését, a vasúti, távközlési, hírközlési berendezések felújítását és cseréjét, a járműtelep fejlesztését is.
A 3-as metróvonal hossza 17,3 kilométer 20 állomással. A vonalon 120 méter hosszú szerelvények futnak. A vonalon naponta mintegy félmillió ember utazik.
A projekttel kapcsolatos döntéseket tartalmazó előterjesztés elfogadásával a testület támogathatja a projektről szóló, a BKV Zrt. és a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közötti támogatási szerződés megkötését.
A Fővárosi Közgyűlés a jövő szerdai ülésén tárgyalhat még a rekonstrukció miatt szükséges járműpótlásról is. Az erre vonatkozó előterjesztést - mint írták - "későbbi időpontban" bocsátják rendelkezésre.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.