BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Porsche: Még magasabb adrenalinszint

Húsz évvel az első Boxster premierje után debütált a vadonatúj, negyedik nemzedék: a 718 Boxster és 718 Boxster S névvel illetett modellpáros négyhengeres motorokkal érkezik, a turbófeltöltő révén azonban szó sincs visszalépésről. Az alapváltozatban a 2,0 literes lökettérfogatból 300 lóerőt és 380 Nm-t sajtolnak ki (a nyomaték 100 Nm-rel magasabb az általa váltott 2,7 literes, hathengeres szívómotorénál), a 718 Boxster S-ben pedig 2,5 literes változatot használnak 350 lóerővel és 420 Nm-rel (ez esetben 60 Nm az előny a korábbi 3,4 literes blokkhoz képest). A 13 százalékkal szerényebb fogyasztás mellett az sem elhanyagolható, hogy az újdonságok, váltótól függően, 0,6-0,8 másodperccel hamarabb érik el a 100 km/órás sebességet – a PDK-váltós S-nek 4,2 másodperc is elég a mutatványhoz. A végsebességet illetően sincs szégyenkeznivalója, hiszen a bázismodell 275, míg az S 285 km/órás tempóra képes.

A szerénynek tűnő külső módosítások ellenére a csomagtérfedél, a szélvédő és a vászontető kivételével az összes lemezt lecserélték, és a vázszerkezet hátsó részét is átalakították, hogy ne legyenek melegedési problémák a turbómotorral. Áthangolták a felfüggesztést a megváltozott tömegeloszlás miatt, a kormányzás 10 százalékkal közvetlenebb áttételezésű, míg a feláras PASM aktív lengéscsillapításhoz 20 milliméterrel csökkentett hasmagasság jár (718 Boxster S). A beltér igazodik az aktuális 911-eséhez, középpontban természetesen a fordulatszámmérővel. A nóvumhoz alapáron jár a Porsche Communication Management rendszer legújabb, érintőképernyős generációja, ám a navigációs rendszerért felárat kér a Porsche.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.