Nagymértékben sérülhetnek a közlekedésben begyűjtött és feldolgozott adatok a Kaspersky Lab vizsgálata szerint. Márpedig ha valaki illetéktelenül hozzáfér a közlekedési infrastruktúrához, akkor az adatok kiberbűnözőkhöz kerülhetnek, és az adatok módosíthatók, hamisíthatók, törölhetők. A beavatkozók tönkre is tehetik a drága berendezéseket, összességében pedig szabotálhatják a városi közlekedést.
Fontos biztonsági probléma a Kaspersky Lab szerint, hogy az érzékelőberendezéseken feltüntetett gyártó neve alapján bárki hozzájuthat annak honlapján a szenzor szoftveréhez, műszaki dokumentációjához. Ráadásul a cég kutatója csupán azzal, hogy a készülék közelébe ment, Bluetooth-kapcsolatot létesített vele, mert az azonosítás nem volt biztonságos. Egy Bluetooth-kompatibilis eszközzel és egy adott jelszófeltörő szoftverrel akárki csatlakozhat az utcai szenzorokhoz.
A kutató a szoftver és a technikai dokumentáció birtokában valóban megfigyelhette az eszköz által összegyűjtött összes adatot, és meg tudta változtatni azt a módot, ahogy az eszköz az új adatokat gyűjtötte. Például személygépkocsiról teherautóra módosította a jármű típusát, vagy megváltoztatta a forgalom átlagos sebességét.
A Kaspersky Lab számos intézkedést javasol a közlekedési infrastruktúra eszközei elleni kibertámadások megakadályozására.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.