A cég két darab kétáramnemű, dízel segédhajtással is ellátott, valamint három darab háromáramnemű mozdonyt vásárolna, amelyeket a személy- és teherszállításban is használna. A mozdonytenderre május 30-ig jelentkezhetnek a gyártók.
A kétáramnemű mozdonyoknál a leendő gyártónak lehetősége van arra, hogy a segédhajtást a leszállítást követő egy évben, utólag szerelje be. A mozdonyoknak rendelkezniük kell vasútüzemi hatósági engedélyekkel Magyarország mellett Ausztria és Németország területére, a leszállítást követő egy éven belül pedig Románia területére.
A másik három mozdony esetében is feltétel, hogy rendelkezzenek vasútüzemi hatósági engedéllyel Magyarország, Ausztria és Németország területére, a leszállítást követő egy éven belül pedig Csehország, Szlovákia, Lengyelország és Románia területére.
A közbeszerzés a későbbiekben további lehetőséget biztosít a GYSEV számára négy, legalább kétáramnemű mozdony vásárlására. Ezzel a jogával a szerződés megkötésétől számított harminc hónapon belül élhet a vasúttársaság.
Az ajánlattételi felhívás feltételei szerint a leendő gyártónak a mozdonyok leszállításától számítva harminc évig biztosítania kell az alkatrészellátást, a karbantartási munkafolyamatok utasításait és köteles a karbantartási és irányítástechnikai szoftvereket öt évig frissíteni. A közlemény emlékeztetett, hogy a vasúttársaság állománya az elmúlt években fejlődött: új, Flirt motorvonatokat vásároltak, emellett megkezdték a nemrég vásárolt használt Intercity kocsik felújítását.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.