Egymilliárd dollárt fektetett be a legnépszerűbb kínai taxis mobilalkalmazást működtető cégbe, a Didi Chuxingba (korábban Didi Kuaidiként volt ismert) az Apple. A The Wall Street Journal még februárban számolt be arról, hogy a Didi újabb befektetési körön dolgozik, melynek célja, hogy egymilliárd dollárnyi friss tőkét vonzzanak be, amivel 20 milliárd dollárra nőne a vállalat piaci értéke. A Didi képviselője megerősítette, hogy a mostani összeg része ennek a tervnek, ám azt nem közölte, hogy valójában mennyi lett a cég értéke.
A taxis alkalmazások kínai piacán saját állítása szerint 87 százalékos részesedéssel bír a Didi Chuxing, amelynek 14 millió regisztrált sofőrje csak a múlt évben egymilliárd fuvart teljesített, jelenleg pedig már naponta mintegy 11 millió utazás történik a segítségükkel. A társaságba már több jelentős kínai technológiai vállalat is beszállt, mint például a Tencent, az Alibaba vagy a japán Softbank.
Az Apple számára a most bejelentett befektetés lehetővé teszi, hogy egy új területen vesse meg a lábát a kínai technológiai piacon. Ez azért lehet fontos, mert a kínai gazdaság lassulása az elmúlt negyedévben már erősen éreztette hatását az iPhone-ok értékesítésén. Emellett például ha sikerül elérniük, hogy a Didi sofőrjei a vállalat által fejlesztett CarPlayt használják, az újabb lehetőséget nyit számukra a szoftverjeik értékesítésére. Ha pedig elkészülnek az önvezető autóval, a kínai társaság fontos vevővé válhat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.