10:00
Az AFP-nek nyilatkozó görög repülőtéri források szerint a gép Karpatosz szigeténél zuhanhatott a tengerbe.
9:30
Sarif Iszmail egyiptomi miniszterelnök a kairói repülőtéren újságíróknak azt mondta, egyelőre semmi biztosat nem tudnak - túl korai lenne bármit is kijelenteni.
9:00
A vészjelzés két órával azután érkezett, hogy a gép eltűnt a radarról. Ez azt is jelentheti, hogy a vészjelzést már az automata helyjelző adta le.
8:29
Úgy tűnik mégis adott le vészjelzést a pilóta, mielőtt megszakadt a kommunikáció a géppel - írja a CNN.
8:22
Francois Hollande francia és Sherif Ismail egyiptomi miniszterelnök megegyezett abban, hogy szorosan együttműködnek a kutatásban.
8:15
Háy György repülésbiztonsági szakértő szerint óriási területet kell átvizsgálni, így hosszú időbe telhet mire megtalálják az EgyptAir légitársaság Párizsból Kairóba tartó, csütörtök hajnalban eltűnt gépét.
Háy György az M1 aktuális csatornán azt mondta: az a környék eléggé le van fedve radarokkal, így ha ott eltűnik egy gép, akkor kicsi az esélye, hogy még valahol a levegőben van. Ráadásul az üzemanyagnak is el kellett fogynia. A szakértő úgy tudja, már körbetelefonálták azokat a repülőtereket, amelyeket a gép elérhetett, de egyik helyen sem szállt le.
Arra van még - kevés - esély, hogy valahol repülőtéren kívül szállt le a gép, illetve olyan helyen, ahol nem működnek együtt a hatóságokkal - mondta a szakértő.
Kifejtette: minden területnek megvannak a felelősei, akiknek a kutatást és a mentést végre kell hajtani. Ilyenkor riasztják az érintett hatóságokat, amelyek repülőkkel és hajókkal megkezdik a vizsgálódást. Mivel most nagy területről van szó, elképzelhető, hogy az egyiptomi hatóságok mellett más országokéi is csatlakoznak.
Háy György azt mondta: ha a gép a tengerbe zuhant, súlyosabb részei elsüllyednek, de egyes darabok a felszínen maradhatnak. Hozzátette, ha mentésre már nincs lehetőség, a legfontosabb, hogy az adat- és hangrögzítő feketedobozokat megtalálják, amelyekből sok információt nyerhetnek vissza, hogy kiderítsék az eseményeket.
7:58
Sherif Ismail egyiptomi miniszterelnök és a gépen utazók hozzátartozói már gyülekeznek a repülőtéren.
7:49
Görögország segítő kezet nyújt. Az ország egyik déli szigeténél, Karpathosnál több helikopter is készenlétben áll.
7:39
A gépen tizenöt francia, harminc egyiptomi, egy angol, egy belga, két iraki, egy kuvaiti, egy szaúdi, egy csádi, egy portugál, egy algériai, egy kanadai ember utazott - közölte az EgyiptAir Twitterén.
A repülőgép 69 emberrel, 59 utassal és 10 fős személyzettel a fedélzetén szerdán 23.09 órakor szállt fel Párizsból, és kairói idő szerint 2.45 órakor veszett nyoma.
A légitársaság először azt a tájékoztatást adta, hogy a repülő mintegy 80 mérföldre, nagyjából 10 percre az egyiptomi légtértől tűnt el, majd ezt pontosítva azt írta: a repülőgép 10 mérföldet tett meg Egyiptom légterében mielőtt eltűnt. A repülő 37 000 láb, körülbelül 11 300 méter magasan repült, amikor nyoma veszett.
A flightradar24.com járatkövető honlap adatai szerint az eltűnt repülő egy 2003-ban gyártott Airbus A320-as, utolsó ismert helyzete pedig a Földközi-tenger fölött volt. A honlap adatai megerősítik, hogy a gép 37 000 láb magasan repült. Utolsó ismert sebessége 534 csomó, ami körülbelül 990 kilométer óránként. A légitársaság azt írta, hogy a mentő és kutató egységek már elindultak, hogy kiderítsék, mi történt az eltűnt repülővel.
A légitársaság alelnöke, Ahmed Abdel a CNN-nek azt nyilatkozta, hogy a gép nem küldött segélyhívást, csak eltűnt a radarról. A pilóta több mint hatezer órát repült már és a fedélzeten nem volt veszélyes szállítmány.
Az elmúlt időszakban több, repülőgéppel kapcsolatos incidens történt Egyiptomban. Az Iszlám Állam tavaly októberben robbantotta fel az EgyptAir utasszállítóját a Sínai-félszigeten, akkor 224 ember vesztette életét. Két hónappal korábban, márciusban viszont egy Aleyandriából Kairóba tartó repülőt térített el egy férfi.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.