Egyre mélyebbre süllyed a GoPro. A világhírű akciókamera-gyártó az első negyedévben 107,5 millió dolláros veszteséget könyvelt el, míg egy évvel korábban még 16,8 millió nyereséggel büszkélkedhetett. A forgalom gyakorlatilag megfeleződött, 183,5 millió dollárra süllyedt. A gyengülő üzleti teljesítményhez már hozzászokott elemzők 10 százalékkal szerényebb veszteséget vártak, az pedig egyenesen hidegzuhanyként hatott rájuk, hogy a cég a hatalmas érdeklődéssel várt első szuperdrónjának piacra dobása még távolabbra került. A májusi, majd júniusi tervezett időpont most karácsony környékére módosult, a síszezonban ragyogó légi felvételeket és videókat lehet majd készíteni a Karma névre keresztelt, földi irányítású repülővel. A rossz hír hamar beépült a GoPro árfolyamába, a kameragyártó 5,4 százalékot gyengült. Igaz, alig van hová, hiszen a 2014-es csúcs óta tartó zuhanórepülés már 88 százalékot elvitt a cég piaci értékéből. Nick Woodman szerint már elérték a mélypontot, a vezérigazgató megerősítette, hogy tartani tudják majd 1,35 és 1,5 milliárd dollár közötti éves bevételi tervüket, s szavainak ezúttal az elemzők is hitelt adnak.
Woodmanék azonban már tavaly is számos súlyos hibát követtek el. A cég belépő szintű, Hero 4 Session kameráját például durván túlárazták, aztán a megcsappant keresletet látva felére kellett csökkenteniük az árat. A hatalmasra duzzadt raktárkészlet kisöprése sem sikerült, több tízmillió dolláros leírásra kényszerült emiatt a GoPro, s még az első negyedévben is újabb 8 milliót buktak ezen. A Karma fogadtatása mindenképp sorsdöntő a GoPro jövője szempontjából. Ha bejön, akkor a tanulópénz megfizetése nem volt hiábavaló, ám ha bukik, akkor magával rántja és olcsó felvásárlási célponttá teszi a GoPrót. Ráadásul olvad az előny is: lassan a Samsung és az Apple okostelefonjai is tudják azt, amit a GoPro kamerái kínálnak, nem is szólva a szakmabéli konkurensekről. A cégtől kiszivárgott hírek szerint túlfűtött a várakozás a Karma tudásával kapcsolatban, a piacon már most kapható nála korszerűbb drón is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.