Az esztergomi–kelebiai összekötésen kezdetben félórás ütemes menetrend szerint indulnának a vonatok. Már tervezik az ehhez szükséges három megállót Pestújhelyen, Újpalotán és Rákosfalván. Az akadálymentesen megközelíthető megállók átszállási kapcsolatot teremtenek a BKV sugárirányú vonalaival. Megfelelően megvilágított, magas peronjaikon szélfogós perontető, peronbútorok és jegyautomaták lesznek, valamint képi és hangos utastájékoztatás. A környezetükben a helyszínhez illeszkedő zaj- és rezgésvédelem létesül. Kiviteli terveik 2017-ben készülnek el, a kivitelezésük pedig várhatóan 2018-tól. Várhatóan hat-hétmilliárd forintba kerülnek. Már tart a finanszírozásuk előkészítése, a MÁV e célra szeretne uniós forrást szerezni. Kifejezetten a körvasút miatt új járművekre nem lesz szükség, mert a feladatot jól ellátják majd az eddig beszerzett és a már megrendelt, érkező motorvonatok.
A fentiekre a már több éve elkészült S-Bahn koncepció megvalósítása részeként kerülne sor, amely a budapesti elővárosi és városi vasúti közlekedés fejlesztését célozza. Az elképzelés szerint a vasúti közlekedést intenzívebben be kell vonni a városi közlekedésbe, csökkenteni kell a fejpályaudvarok terhelését úgy, hogy az elővárosi járatok egy része a meglévő, illetve e célból is fejlesztendő vasúthálózat felhasználásával elővárosi vonalakat kössön össze. A fejpályaudvari kapcsolatok pótlására a vasúthálózat alkalmas pontjain új megállóhelyek létesülnek.
Az S-Bahn koncepció kezdőlépésének tekinthetők a MÁV-Start által már bevezetett S36 (Kőbánya-Kispest–Martonvásár) és G43 (Kőbánya-Kispest–Székesfehérvár) járatok. A következő lépés az említett körvasútprojekt lehet, a harmadik pedig a körvasúti irány kibővítése a Kelenföldről induló elővárosi vonalak felé. E szakaszba értendő a déli vasúti híd kapacitásának növelése és egy harmadik vágány létesítése Kelenföld és Ferencváros között.
A körvasutak a 19. század végén épültek ki a Budapestről induló sugárirányú vasútvonalak összekötésére, főleg, mert kapcsolatot kellett létesíteni a rendező-pályaudvarok és a várost jelentősen behálózó iparvágányok között. A Duna bal partján kialakított, ma már kétvágányú, villamosított körvasúton a II. világháború végéig személyszállítás is folyt a Nyugati pályaudvar és Kőbánya-Kispest, egyes vonatoknál Józsefváros között, elsősorban a Rákos-környéki települések kiszolgálására. Ma a körvasúton elsősorban áruszállítás történik, de kétóránként nemzetközi vonatok is áthaladnak. A budai körvasúton a szentendrei HÉV és villamosok közlekednek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.