Három év alatt csaknem megtriplázta, 124,5 milliárd forintra növelte forgalmát a közbeszerzéseken rendre nyertes tiszakécskei mélyépítő, a Duna Aszfalt Kft. Ezzel rávert a korábbi piacvezetőre, a kegyvesztett Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó Közgép Zrt.-re, amely még csúcsévében, 2014-ben is csak 113 milliárd forintig jutott. Igaz, a nyereségrekordot még tartja, 13 milliárd forintot könyvelt el adózás után a már a közbeszerzésekből is kiszorított Közgép, míg a tiszakécskei társaság „csak” 11,1 milliárdot.
A Duna Aszfalt tündöklése 2012-ben kezdődött, amikor sztrádaépítési referencia nélkül elvitte a Makótól a román határig terjedő autópálya-szakasz építését – éppen a Közgép orra elől. A 46,5 milliárdos megrendelés több mint duplája volt a Duna Aszfalt 2011. évi 22 milliárd forintos árbevételének. Azóta is rendszeres befutója a nagy mélyépítő tendereknek, olyanoknak, mint például a 34 milliárdos Békés megyei ivóvízminőség-javító beruházás Mészáros Lőrinc érdekeltségével, a Mészáros és Mészáros Kft.-vel közösen
A közvetve 600 főt foglalkoztató, Szíjj László érdekeltségében álló cég a tavalyi kiugró eredményt elsősorban az előző uniós ciklus zárásával hozta összefüggésbe, ami a pénzek rekordsebességű lehívásához, a beruházások megugrásához vezetett.
A rekordot azonban az idén „tízmilliárdos nagyságrend fogja váltani” – vetítette előre Lehel Zoltán, a cég főmérnök-szóvivője egy építőipari portálnak nyilatkozva. Zuhanó megrendelésekre készül a cég, mivel a 2014–2020-as uniós ciklusnak még nincsenek előkészített projektjei, ezekből szerződés csak idén lesz, bevétel pedig később. A tavalyihoz fogható forgalomra 2017-től számít a társaság.
Az idei recesszióban túlélő üzemmódba kapcsol a Duna Aszfalt, de nem építi le a kapacitásait, és nem tervez elbocsátásokat – fejtette ki Lehel –, a pénzügyi helyzetet a tavalyi eredmények terhére igyekeznek kezelni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.